مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزدگفت: توانمندسازی سازمان های مردم نهاد و توسعه فعالیت مردمی آنها با هدف تقویت مشارکت های اجتماعی و کنترل آسیب های اجتماعی ضروری است.
کد خبر: ۶۱۱۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۲ 26 May 2018

فخرالسادات خامسی در بازدید از بنیاد رفاه کودک و موسسه خیریه حمایت از کودکان سرطانی محمدرسول الله (ص) استان بر استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد توسط دستگاه های دولتی تاکید کرد و افزود: تحقق این رویکرد از سیاست های قابل توجه دولت تدبیر و امید در زمینه جذب مشارکت های مردمی است. 
وی اظهار کرد: از سوی دیگر هم افزایی و تجمیع توانمندی های مختلف این سازمان ها به منظور خدمات رسانی هرچه بهتر به گروه های هدف نیز از دیگر مواردی است که تحقق آن اثرگذاری سازمان های مردم نهاد در اجتماع را دو چندان می سازد. 
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد خاطرنشان کرد: خوشبختانه سازمان های مردم نهاد روز به روز در قالب های تخصصی تر وارد شده و به فعالیت می پردازند از این رو برای همکاری و فعالیت در بخش های مختلف و با نگاه مردمی زمینه های خوبی فراهم شده است. 
بنیاد رفاه کودک استان یزد که در زمینه حمایت از کودکان با استعداد و بی بضاعت فعالیت می کند 130 کودک را تحت حمایت و پوشش خود دارد، موسسه محمد رسول الله (ص) نیز در زمینه کمک به کودکان مبتلا به سرطان برای تامین دارو و رفع مشکلات معیشتی آنان مشغول به فعالیت است که حدود 700 کودک سرطانی استان را زیر پوشش قرار داده که نیمی از آن ها بومی هستند. 
همچنین هر دو موسسه ذکر شده با استفاده از ظرفیت های خیران استان فعالیت می کنند. 
در استان یزد حدود 200 سازمان مردم نهاد فعالیت دارند که مجوز خود را از وزارت کشور، استانداری و یا فرمانداری ها کسب کرده اند. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار