رزمنده یزدی عملیات بیت المقدس با بیان داستانی از سرباز ایرانی که توسط اسرای عراقی برای نگهبانی بیدار شد گفت: آزادسازی خرمشهر اعتماد به‌ نفس عراقی‌ها را از بین برد.
کد خبر: ۶۱۰۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 24 May 2018

در تاریخ جمهوری اسلامی ایران روزهای بسیاری در خاطرات مردم برای سالیان سال به یادگار باقی می‌ماند و هیچ‌گاه رشادت‌ها، جوانمردی‌ها و ایثارگری‌هایی که توسط جوانان این مرزوبوم در جهت پایداری اسلام و انقلاب به منصه ظهور گذاشته شد از ذهن مردم پاک نمی‌شود.

با نگاهی به تقویم جمهوری اسلامی یکی از مهمترین رخدادهایی که در چهل سال گذشته توانسته انقلاب و اسلام را ماندگار و پایدار سازد، روز سوم خرداد ماه است.

این روز که مصادف با آزادسازی خرمشهر نام گرفته است یکی از مهم‌ترین عملیات‌ها در دوره جنگ ایران و عراق بود که پس از 578 روز اشغال در روز سوم خرداد سال 1361 صورت گرفت و این واقعه از لحاظ نظامی نقطه عطفی در تاریخ جنگ ایران و عراق شناخته می‌شود که به همین دلیل شورای عالی انقلاب فرهنگی سوم خرداد را به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی در تقویم رسمی ایران نامگذاری کرده ‌است.

در آن سال‌ها جوانان بسیاری در این حماسه حضور داشته و نقش آفرینی کردند و توانستند نام خود را در سربرگ آزادی خرمشهر به ثبت برسانند و به چهره‌های ماندگار این رخداد تاریخی تبدیل شوند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار