مدیر پایگاه انتقال خون استان یزد گفت: پایگاههای انتقال خون این استان در ماه مبارک رمضان فعال و آماده پذیرایی از اهدا کنندگان خون هستند.
کد خبر: ۶۱۰۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵ 24 May 2018

نقی تقوایی تعداد این پایگاهها در استان را چهار مورد بیان کرد و افزود: پایگاه مرکزی یزد در ˈصفاییه در شیفت صبح از ساعت هفت و پانزده دقیقه تا 13 و پانزده و شیفت عصر از ساعت 17 و چهل و پنج تا 23 و پانزده دقیقه شب و مرکز ثابت خونگیری آزادشهر نیز فقط شیفت صبح از ساعت هشت صبح تا 13دایر هستند.
وی اظهار کرد : پایگاه انتقال خون شهرستان میبد هم فقط در شیفت صبح از ساعت هفت و سی تا 13 و اردکان شیفت صبح هفت و سی تا 13 و 15 دقیقه و شیفت عصر هم به مدت دو ساعت بعد از افطار از ساعت 21 تا 23 اقدام به خونگیری می کنند.
ˈتقوایی با بیان اینکه در زمان روزه داری افراد می توانند با توجه توانایی خود صبح یا بعد از افطار به اهدای خون اقدام کنند تصریح کرد: قبل از اهدا ،شرایط فرد داوطلب از سوی پزشک مستقر در مراکز بررسی می شود.
مدیر پایگاه انتقال خون استان یزد دارا بودن حداقل وزن 50کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل 18 سال تمام و حداکثر 60سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و نداشتن ابتلا به کم خونی را از شرایط فردی اهدا کننده خون بیان کرد.
وی با بیان اینکه نیاز به خون و فرآورده های خونی مختص زمان خاصی نیست افزود: بیماران نیازمند در تمام ماههای سال به خون و به ویژه پلاکت نیاز دارند.
وی از شهروندان خواست در این ماه مبارک همچون ماههای قبل در این امر خداپسندانه و معنوی شرکت کنند.
تقوایی با اشاره به اینکه اهدا کنندگان مستمر تا سن 65 سالگی می توانند خون بدهند گفت: افراد هنگام اهدای خون کارت ملی خود را به همراه داشته باشند.
تقوایی میزان اهدا کنندگان خون مردان در استان را 97 درصد و بانوان را سه درصد اعلام کرد و از بانوان خواست که در این امر هم حضوری فعال داشته باشند.
وی اضافه کرد: خون اهدایی در اعمال جراحی، تصادفات، زایمان و بسیاری از بیماریها از جمله تالاسمی و هموفیلی مورد استفاده قرار می گیرد.
مدیر پایگاه انتقال خون استان یزد، نوع آزمایش های به عمل آمده از خون های اهدایی را هپاتیت ‎ ،C ،B ایدز و بیماری های مقاربتی ذکر کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار