در نشستی ، طرح هاي دانش بنيان در حوزه هاي تصفيه آب، تامين برق و حمل و نقل در قالب مركز فناوري هاي پيشرفته بررسی شد.
کد خبر: ۶۱۰۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۱ 23 May 2018
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان گفت : در سومين نشست  ستاد راهبري و مديريت اقتصاد مقاومتي استان، طرح هاي دانش بنيان در حوزه هاي تصفيه آب، تامين برق و حمل و نقل در قالب مركز فناوري هاي پيشرفته بررسی شد.
حسینی پور افزود:در این نشست مقرر شد در كميته اي با حضور دستگاه هاي اجرايي مربوطه و بخش خصوصي موارد به صورت تخصصي تر مورد بحث و تبادل نظر قرار گيرد تا امكان سنجي و اولويت اين طرح  ها براي اقدامات بعدي بررسي شود.
زمانی قمی استاندار یزد دراین نشست بااشاره به اهمیت توجه دانش بومی برحمایت از طرح های دانش بنیان موثر دراستان تاکید کرد.
در این نشست همچنین احمد عبادي داراي مدرك دكتري برق و الكترونيك از كانادا، به تبيين طرح هاي دانش بنيان حوزه هاي آب، برق و حمل و نقل ريلي پرداخت.
عبادی در توضيحات خود پيرامون طرح قطار پرسرعت مغناطيسي با بيان پيش نيازهاي استقرار اين فناوري در استان گفت : فاز اول اين طرح به 500 ميليارد ريال اعتبار نياز دارد.
به گفته وی در صورت تامين اين اعتبار و همچنين امكانات مورد نياز، مي توان طراحي و ساخت قطار مغناطيسي با سرعت 1000 كيلومتر در ساعت را در براي نخستين بار در كشور كليد زد.
عبادی گفت: اين فاز به 3 سال زمان نياز دارد و در صورت اجرايي شدن مي تواند جايگزين مناسبي براي خط 5 متروي تهران يا قطار تهران مشهد باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار