رييس اداره بهزيستي شهرستان ميبد اعلام كرد: طرح غربالگری شنوایی کودکان سه تا پنج ساله برای کودکان تحت پوشش مهدهای کودک بهزیستی میبد به صورت پایلوت در حال اجراست.
کد خبر: ۶۱۰۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲ 23 May 2018

«سید محسن فلاح» در اين باره با اشاره به این که در اجرای این طرح شنوایی 300 کودک در مهدهاي کودک بهزیستی تحت پوشش قرار مي‌گيرند، افزود: تعیین وضعیت شنوایی، تعیین نوع و مقدار و شکل افت شنوایی در مورد هر دو گوش، تعیین معلولیت‌ها یا اثرات تخریبی احتمالی یا حتمی ناشی از افت شنوایی، تعیین عوامل خطر و نیاز به بررسی و کنترل احتمال بروز آفت‌های شنوایی دیر آغاز یا پیش رونده و تعیین نیاز و کاندید بودن برای وسایل کمک حسی مثل سمعک، ارجاع جهت ارزیابی‌های دقیق و ارائه مشاوره‌های متناسب با شرایط بومی و فرهنگی به خانواده‌ها و ارائه توصیه‌های لازم از جمله اهداف عمومی این طرح است.

وي هدف اصلی از اجرای این طرح را شناسایی افت شنوایی دیرآغاز برشمرد و بیان كرد: مواردی که در غربالگری اولیه یا بدو تولد از حلقه پیگیری مفقود شده‌اند و شناسایی افت‌های شنوایی دیرآغاز که می‌توانند بر رشد زبان و موفقیت درمدرسه تاثیر بگذارند از اهداف مهم در اجرای این طرح است.

فلاح با اشاره به این که برنامه ملی غربالگری شنوایی در نوزادان و شیرخوارگان نیز در حاضر با همکاری بیمارستان امام جعفر صادق(ع) اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: در سال گذشته نزدیک به يك‌هزار و 500 نوزاد و شیرخوار مورد سنجش شنوایی در میبد قرار گرفتند.

ريیس اداره بهزیستی شهرستان میبد طرح غربالگری کودکان سه تا پنج سال را مکمل برنامه غربالگری شنوایی در نوزادان و شیرخوارگان عنوان کرد و گفت: هدف  از اجرای این طرح شناسایی، تشخیص ودرمان به موقع کودکان دارای مشکلات شنوایی است که در نهایت پیشگیری از معلولیت شنوایی و کم شنوایی کودکان را در بر دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار