امام جمعه موقت یزد با توصيه به اين كه افراد نباید خود را به بهانه عدم روزه‌داری از فضیلت‌های این ماه مبارک بی‌بهره بدانند، تاكيد كرد: اين افراد بايد با وفق دادن خود با روزه‌‌داران، از برکات این ماه بهرمند شوند.
کد خبر: ۶۰۶۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳ 16 May 2018

حجت الاسلام «حسن معزالدینی»  با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و لازمه پرهیز از محرمات در اين ماه پر بركت، اظهار کرد: مردم و مسئولان باید متناسب با حوزه کاری خود از محرمات پرهیز کنند . 

وی در مورد وجه تمایز ماه رمضان با دیگر ماه‌ها، بیان کرد: رمضان، ماهی است که در تقویت تقوي انسان‌ها بسیار موثر است چرا كه روزه‌داران در مقابل امیالی مانند گرسنگی و تشنگی ایستادگی می‌کند و اراده خود را برای مقابله با دیگر خواسته‌ها و اميال نفسانی آزموده و تقويت مي‌كنند.

امام جمعه موقت یزد افزود: خویشتن‌داری در ماه مبارک رمضان بهترین وسیله کنترل نفس برای تمام اقشار جامعه است و نه تنها افراد عادی می‌توانند رفتارهاي ناشایست خود  مانند دروغ‌گویی و غیبت را اصلاح کنند بلكه حتی افراد معتاد نيز می‌تواند به واسطه این ماه مبارك، سوء مصرف خود را ترک کنند.

وی در مورد افرادی که شرایط روزه گرفتن را بر اساس نظر مرجع تقلید خود ندارند، بیان کرد: این افراد نباید خود را به بهانه عدم روزه‌داری از فضیلت‌های این ماه مبارک بی‌بهره بدانند بلكه می‌توانند خود را با روزه‌‌داران وفق بدهند چرا که افراد در اين ماه مي‌توانند در هر محوی مورد تهذیب و تربیت قرار گیرند و از برکات این ماه بهرمند شوند . 

معزالدینی با اشاره به لازمه حضور مردم و مسئولان در مساجد به ويژه در اين ايام، تاکید کرد: مردم باید در این ماه مساجد را پر کنند و پای منبرها بنشینند و منبري‌ها نیز باید بدانند که نه فقط سخنران مراسم‏ها بلكه بايد خود عامل يا به‌عبارتي عمل‌كننده نيز باشند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار