ريیس اداره عمران و بهسازی شهری استان یزد با بيان اين كه 80 درصد شهرهای استان با یک بیماری تخلل شهری روبرو هستند، ارتقاء زیست پذیری شهرها را از اهداف مهم ستاد بازآفرینی شهری در استان خواند .
کد خبر: ۶۰۶۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱ 16 May 2018

«رضا خسروآبادی» در نشست ستاد بازآفرینی پایدار شهری شهرستان میبد که با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان اين شهرستان برگزار شد، توسعه درون شهری را حائز اهمیت دانست و افزود: نکته مهمی که امروز باید در بازآفرینی شهری مورد توجه قرار گیرد، توسعه درون شهری است که تمام دستگاه‌های اجرایی بايد تمام توان و نیروی خود را روي اين موضوع متمركز كنند.

وي مشارکت را شاهراه حوزه بازآفرینی خواند و گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی که کشور با آن مواجه است تنها مدلی که می‌توان به موفقیت منجر شود، مدل مشارکت است و در واقع باید تمام سازمان‌ها و نهادها آن را الگو و سرلوحه کار خود قرار دهند.

خسروآبادي با بیان اين كه بحث ارتقاء کیفیت و زیست پذیری، رویکردی است که دولت به آن توجه دارد، در اين باره اظهار كرد: متاسفانه 80 درصد شهرهای استان با یک بیماری تخلل شهری روبرو هستند و در واقع تراکم زیستی شهرها کم است.

وي با اشاره به اين كه تراكم زيستي در استان یزد نسبت به ديگر استان‌ها كمتر است، اعلام كرد: يزد سبت به میانگین کشوری بیش از دو برابر با این مشکل روبرو است و تراکم زیستی شهرهای استان نسبت به وسعت آن‌ها بسيار کم است لذا اساس بازآفرینی شهری به سمت زیست‌پذیری شهری باید مد نظر قرار گيرد.

ريیس عمران و بهسازی شهری در استان در پايان نيز سه جریان اساسی در حوزه بازآفرینی شهری را برشمرد و تصريح كرد: توسعه کادر روبنایی مانند ساخت مدارس و خانه‌های بهداشت، نوسازی مسکن از طريق ارائه تسهیلات حمایتی دولت جهت نوسازی مسکن و ارتقاء زیر‌ساخت‌های شهری مثل شبكه‌هاي آب و  فاضلاب و برق، اين سه جريان اصلي را شامل مي‌شوند. 

گفتنی است، شهردار میبد گزارشی از عملکرد شهرداری در جهت بهسازی و نوسازی  شهری میبد ارائه کرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار