73 مسجد در آستانه فرا رسیدن ماه ضیافت الهی در شهرستان بافق برای پذیرایی از روزه داران این خطه، نظافت، عطر افشانی و آماده سازی شد.
کد خبر: ۶۰۶۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳ 16 May 2018

آیین دیرینه غبارروبی از مساجد با عطرافشانی، شستشوی نماها، آذین بندی، رنگ آمیزی و همچنین نور پردازی گلدسته و بررسی سیستم صوتی مسجدهای سطح شهر و روستا برگزار شد.
نظافت تعدادی اندک از مساجد کوچک محله های قدیمی باقی مانده نیز امروز /چهارشنبه/ در دستور کار جوانان بود و به گفته یکی از آنها، تا ظهر امروز این تعداد مسجد هم میزبان روزداران ماه مبارک رمضان خواهد بود.
البته در طرح زدودن غبار از چهره مساجد و ایجاد مکان و فضایی تمیز و دلپذیر برای مهمانان خدا، مردان میانسال،پیرمردها، طلاب و زنان نیز نقش شایسته ای ایفا کردند.
گزارش های رسیده حاکیست بنا به رویکرد مسجدمحوری، شهرداری بافق هم عملیات تجهیز و بهسازی مساجد را در دستور کار قرار داده و آماده هر نوع همکاری برای شکوه بخشیدن به مسجدهای سطح شهر و جذب بیشتر جوانان و نوجوانان به این مکان های مذهبی است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بافق با اشاره به نامگذاری دهه آخر شعبان به نام دهه تکریم و غبارروبی از چهره مساجد اظهار کرد: مسجدهای شهر و روستای این شهرستان در آستانه ماه مبارک رمضان غبارروبی و برای پذیرایی از میهمانان خدا آماده شد.
حجت الاسلام علی روحانی افزود: برگزاری نمازهای جماعت،‌جزو خوانی قرآن کریم،‌ برگزاری جلسات تفسیر و تلاوت قرآن کریم توسط قاری های محلی از مهمترین برنامه های است که امسال در ماه مبارک رمضان در مسجدهای شهرستان بافق انجام می شود.
این مسوول همچنین از اعزام 73 مُبلغ به مساجد شهری و روستایی شهرستان بافق برای برگزاری با شکوه ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: این تعداد مُبلغ ترکیبی از مبلغان بومی و همچنین روحانیون اعزامی از قم هستند.
وی، وظیفه مبلغان اعزامی را نسبت به سال های گذشته با توجه به کینه ورزی بیش از حد دشمنان غربی و منطقه ای مهمتر خواند و بیان کرد: اکنون که بحث خروج آمریکا از برجام، اقدامات غیر انسانی آمریکا و اسرائیل و کشتار افراد و کودکان بی گناه در سوریه و فلسطین مطرح است مبلغان باید مردم را به روز رسانی کرده و مسائل ایران و جهان به ویژه اوضاع منطقه را برای شهروندان بافقی و عزیزان روستایی باز گو کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار