مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان یزد:
مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان استان یزد با اشاره به حمایت از ۹۰۰ دانش آموز و ۶۰ دانشجوی خانواده زندانیان گفت: ۸۰۰ خانواده زندانی تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان استان یزد است.
کد خبر: ۶۰۶۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴ 16 May 2018

محمدحسین بهشتیان در مجمع عمومی سالیانه انجمن حمایت از زندانیان استان یزد، اظهار داشت: در مجازات افراد خاطی و اجرای مجازات هدف تنبیه و تنبه فرد خاطی است و نباید اجازه داد آسیب های روانی، اجتماعی و اقتصادی به افراد نزدیک و خانواده زندانی برسد.

وی ادامه داد: خیرین گمنامی در نهایت خلوص بخشی از مشکلات تحصیلی این دانش آموزان را بر عهده گرفتند اما هزینه های خانواده های تحت پوشش بسیار بیش از این است.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان یزد تصریح کرد: انجمن حمایت از زندانیان تمام تلاش خود را جهت سامان دهی فرزندان محصل و دانشجوی زندانیان به کار می برد و حتی چنانچه نیاز به کلاس های فوق العاده و تقویتی باشد که تضمین کننده آینده ای بهتر برای این فرزندان باشد، تمام تلاش ما برای فراهم ساختن استفاده از این امکانات خواهد بود.

این مقام قضایی اظهار داشت: برای امنیت و آسایش عمومی و مقابله با جرم و بزهکاری در همه جوامع مجازات‌هایی برای افراد خاطی، قانون شکن و مجرم در نظر گرفته می‌شود که این مجازات اگر حبس باشد علاوه بر فرد مجرم در اکثر مواقع لطمات اجتماعی و اقتصادی زیادی را به خانواده زندانی نیز وارد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در مجازات، هدف، فرد خاطی است و نباید خانواده او لطمه ببیند، تصریح کرد: خانواده ای که به سبب تعیین مجازات حبس در اکثر مواقع سرپرست و نان آور خود را از دست می‌دهد، نیازمند حمایت جامع و کامل است تا زمینه ارتکاب جرم و خطا در این خانواده به حداقل برسد.

بهشتیان، حمایت و کمک به خانواده زندانی را کمک به جامعه دانست و ابراز داشت: باید با کمک‌های هدفمند و تحت پوشش قرار دادن خانواده زندانیان گام بلند و اثربخشی را در پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی برداشت.

وی خانواده های زندانیان را خانواده های مظلوم برشمرد و بیان داشت: از آنجا که هیچ نهاد حاکمیتی، حمایت از این قشر را بر عهده ندارد و اکثر این خانواده ها به لحاظ حفظ آبرو و شأن خانواده از رجوع به مراکز خدماتی و حمایتی امتناع می کنند، کمک و حمایت از این قشر آسیب پذیر عملی اخلاقی و مأجور درگاه الهی است.

مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان استان یزد، کسب درآمد های پایدار و منابع درآمدی مستمر را از جمله اهداف انجمن ذکر کرد و گفت: قرار داد با بخشی از واحد های صنعتی جهت روپوش های کار و همچنین تأمین فرم تعدادی از مدارس استان توسط خیاط خانه راه اندازی شده انجمن می تواند درآمدهایی را جهت کمک مستقیم و غیر مستقیم به خانواده زندانیان داشته باشد.

وی ادامه داد: به منظور حمایت و تأمین هزینه های جامعه هدف انجمن حمایت از زندانیان، اولویت، اشتغال در واحد ها و کارگاه ها می باشد و این سیاست دنبال می گردد که به جای دادن ماهی به مددجویان، ماهگیری یاد داده شود از این رو به کار گیری مددجویان زندانی در خدمات عمومی با انعقاد قرار داد با شهرداری و امثالهم به منظور افزایش درآمد خانواده و شخص سرپرست خانواده مد نظر است.

وی تصریح کرد: در سال ۹۶ علی رغم برخی از هزینه های استهلاکی و تعمیر و بهبود در انجمن، هزینه های مستقیم برای خانواده های تحت پوشش ۳۰درصد بیشتر از سال ۹۵ انجام شد که این نشان می دهد که هرچه درآمد های انجمن بیشتر باشد خدمات ارائه شده، بهتر، کاربردی تر و تخصصی تر خواهد بود.

بهشتیان، از اعزام خانواده های تحت پوشش انجمن به مشهد مقدس با همکاری استان قدس رضوی خبر داد و افزود: رایزنی های اولیه صورت گرفته و مقدمات این اعزام فراهم شده است و در صورت رفع برخی از مشکلات این خانواده ها برای سه روز به مشهد مقدس و زیارت حرم ثامن الحجج مشرف خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: همه کمک ها و حمایت های انجمن نباید در مباحث مالی خلاصه شود و ارائه برنامه های فرهنگی، مذهبی و کمک تحصیلی در ایجاد آینده ای روشن و رو به تعالی در این خانواده ها بسیار اثر دارد.

مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان استان یزد، ضمن ارائه گزارش کامل درآمدهای مالی انجمن در یک سال گذشته و ارائه ریز هزینه کرد آنها، جلب کمک بیشتر مادی و معنوی را خواستار شد و بیان داشت: در حال حاضر مستمری ۶۰۰ هزار ریال در ماه برای خانواده های دو نفره و نهایت یک ملیون و ۶۰۰ هزار ریال برای خانواده های هفت نفره پرداخت می گردد که تکافوی حداقلی ترین نیاز های یک خانواده را هم نمی دهد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار