چه خوب که وقتی تیمی مثل تیم ملی فوتسال بانوان قهرمان آسیا می شود روی چند نام تکیه نکنیم. مدام از فرشته کریمی تعریف و تمجید نکنیم انگار که تمام بار قهرمانی روی دوش او بوده، به ستاره های دیگر هم فکر کنیم، ستاره هایی که نباید سهمشان کمتر تلقی شود.
کد خبر: ۶۰۶۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۰ 17 May 2018

به گزارش «تابناک یزد»، یکی از این ستاره ها فرزانه توسلی است، شماره یک تیم ملی که بزرگ ترین سوپاپ اطمینان داخل دروازه تیم ملی فوتسال ایران به شمار می رود. فرزانه در جام ملت های آسیا همه کار کرد، سیو کرد، کلین شیت کرد، پاس گل داد و اگر می خواست لابد حتما می توانست گل هم بزند.

حالا چقدر تلخ که کارشناس روان شناسی با فلان رسانه مصاحبه می کند و خودش را در قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان دخیل می داند اما فرزانه توسلی بی ادعا سکوت کرده است.

فرزانه توسلی در مجموع دختر بسیار کم حرفی است. از اول هم کم حرف بود. حتی زمانی که بهترین گلر لیگ برتر فوتسال بانوان بود اما دعوت نمی شد.

ماجرا از کجا شروع شد؟ چند سال پیش صفحه هشتم یکی از روزنامه های ورزشی به طور کامل به ورزش بانوان اختصاص داشت. لیگ برتر فوتسال بانوان تمام شده بود و برای انتخاب تیم منتخب لیگ برتر با تک تک مربیان تماس می گرفتم، شگفت انگیز که سرمربیان تمام تیم های لیگ برتری انتخابشان برای دروازه بان برتر فصل فرزانه توسلی بود. با فرزانه توسلی تماس گرفتم تا مصاحبه ای انجام بدهیم، توسلی سابقه بازی کردن در تیم ملی را داشت اما آن زمان عضو تیم ملی نبود. همان روز بلافاصله با مظفر سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان تماس گرفتم و گفتم فرزانه از نظر سرمربیان لیگ برتری بهترین دروازه بان فصل است پس چرا دعوت نمی شود؟ نکته بسیار جالب این است که خود مظفر هم تعجب کرد. البته این اصلا جای تعجب نداشت که همین فرزانه توسلی کمتر از یک ماه بعد به تیم ملی دعوت شد. وقتی هم که دعوت شد دیگر ماند تا امروز.

به گزارش جام جم آنلاین، او همین چند روز پیش دومین قهرمانی خود را در جام ملت های فوتسال بانوان تجربه کرد. این دروازه بان عملکردی عالی در جام ملت های آسیا داشت اما متاسفانه جایزه ای موسوم به «برترین دروازه بان جام ملت ها » وجود نداشت تا بر خلاف فرشته کریمی و سارا شیربیگی که به ترتیب جوایز ارزشمندترین و گلزن ترین بازیکنان تورنمنت را به دست آوردند جایزه ای هم به عقاب مونث آسیا برسد. گلر شماره یک تیم ملی در جام ملت های آسیا سوپرسیوهایی فوق العاده درون دروازه ایران داشت و از عوامل اصلی قهرمانی بود.

گلر بی ادعای برتر آسیا هنوز هم ادعایی ندارد اما داستان عقاب مونث آسیا قرار نیست به این زودی تمام شود. اسطوره بودن فقط برای مردان نیست، فرزانه از همین الان هم اسطوره شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار