مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد از برگزاري طرح «ضيافت الهي» در 50 امامزاده و بقعه متبرکه اين استان خبر داد.
کد خبر: ۶۰۶۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱ 16 May 2018

حجت الاسلام «حسین زارع زاده» ضمن تبريك پيشاپيش حلول ماه رمضان در جمع خبرنگاران اظهار كرد: يكي از وظايف اوقاف و امور خيريه در ماه مبارك رمضان اجراي نيات واقفان موقوفات مرتبط با اين ماه مبارك است.

وي با بيان اين كه استان يزد داراي يك‌هزار موقوفه با موضوع ماه رمضان است، گفت: عمده نيات وقاف در رابطه با اطعام و افطار روزه‌داران، سپس روضه‌خوان شب‌هاي قدر و در وهله بعد نيز تايمن روشنايي و گلاب براي مساجد و غيره است.

اين مسئول ابراز تاسف از اين كه تعداد انگشت‌شماري از موقوفات ماه رمضان در استان در ارتباط با مباحث قراني است، ابراز اميدواري كرد كه با اطلاعرساني و فرهنگ‌سازي رسانه‌ها به مردم وقف‌هاي جديدي را در اين حوزه شاهد باشيم.

زارعزاده قديمي‌ترين موقوفه رمضان در استان را وقف‌نامه جامع الخيرات مربوطه به سيد ركن الدين(ع) متوفي 728 هجري قمري و سيد شمس‌الدين(ع) كه در ارتباط با افطار روزه‌داران بوده است ذكر كرد و گفت: يكي ديگر از وقف‌نامه‌هاي قديمي مرتبط با ماه رمضان در يزد نيز متعلق به سال 1025 هجري قمري در ارتباط با تامين و توزيع خرما در مسجد جامع بفروئيه بوده است.

به گفته مدير كل اوقاف استان، مجموع عوايد وقفيات ماه رمضان استان در سال گذشته 97.5 ميليون تومان بوده كه 60 ميليون تومان ان مربوط به تامين و توزيع افطاري بوده است.

وي با اشاره به اين بخشي از برنامه‌هاي اوقاف و امور خيريه در اين ماه مبارك در ارتباط با امامزادگان و بقاع متبركه است، از طراحي برنامه «ضيافت الهي» در همين  رابطه خبر داد و گقت: امسال شاهد اجراي برنامه «ضيافت الهي» در 50 امامزاده و بقعه استان خواهم بود.

حجت السلام زارعزاده با بيان اين كه طرح ضيافت الهي از 27 ارديبهشت‌ماه در استان آغاز بكار خواهد كرد، خاطرنشان كرد: امسال در اين رابطه از 45 مبلغ بومي و غيربومي نيز بهره گرفته و 15 خيمه معرفت نيز در امامزادگان استان داير خواهد شد.

وي از اقامه نماز جماعت، قرائت دعا و مناجات، برگزاري برنامه‌هاي قراني، برگزاري ويژه برنامه «خديجه مادر امت»(مصادف با دهم رمضان وفات حضرت خديجه)، برگزاري ويژه برنامه‌هاي شب‌هاي قدر، تبليغ و ترويج فرهنگ وقف به ويژه وقف‌هاي مرتبط با ماه مبارك رمضان،  راه‌اندازي خيمه‌هاي معرفت، برگزاري جشن ولادت امام حسن(ع) با عنوان كريم آل طه، برپايي سفره‌هاي افطار و برپايي نماز عيد فطر را از اركان مهم اين برنامه ذكر كرد.

به گفته اين مسئول، در قالب اين ضيافت ماه رمضان علاوه بر اقامه نماز جماعت در امامزادگان و بقاع متبركه استان، در 29 امامزاده و بقعه محفل انس با قران، در 30 امامزاده و بقعه مراسم خديجه مادر امت، در 38 امامزاده و بقعه مراسم جشن ولادت امام حسن مجتبي و سفره‌هاي افطاري، در 42 امامزاده و بقعه مراسم‌ شب‌هاي قدر و 39 امامزاده و بقعه  نيز برنامه ترتيل‌خواني و جزء خوان قران داير خواهد شد.

وي در مورد نماز عيد فطر نيز خاطرنشان كرد: به جز در مركز استان كه نماز عيد فطر در يك مكان به صورت متمركز برگزار مي‌شود،  در 18 امامزاده و بقعه شهرستان‌هاي استان نيز نماز عيد فطر برگزار خواهد شد.

مدير كل اوقاف استان در پايان نيز ياداور شد: در سال جاري تعداد 8 وقف جديد در استان ثبت شده كه از اين تعداد 4 مورد مربوط به تفت، دو مورد ابركوه و يك مورد در بافق و يك مورد در اشكذر است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار