امام جمعه بافق تأکید کرد:
امام جمعه بافق با اشاره به ضرورت معرفی بیش از پیش ظرفیت‌های این شهرستان به نسل جدید،‌گفت: ایجاد بنیاد وحشی بافقی یکی از ضرورت‌های جدی در راستای توسعه فرهنگ عمومی است.
کد خبر: ۶۰۶۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷ 16 May 2018

حجت الاسلام «سیدجواد سلیمانی» امام جمعه بافق در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان،اظهار کرد: باید مقدمات تاسیس این بنیاد فراهم و اساسنامه آن با دقت و درستی تدوین و تنظیم شود چون وحشی بافقی یک شخصیت بین المللی است که باید در مورد افکار واندیشه‌هایش تحقیقات و پژوهش های گسترده تری صورت گیرد .

وی افزود: باید کاری کرد که جوانان جذب مسجد شوند و در مساجد از متخصصان و کارشناسان آگاه و خبره استفاده شود .

«محمدزاده رحمانی» با تاکید بر ضرورت تشکیل بنیاد وحشی بافقی گفت: در کنار سرمایه‌های اقتصادی و صنعتی سرمایه دیگری به نام سرمایه اجتماعی هم باید مورد توجه قرار گیرد .

فرماندار بافق تصریح کرد: وحشی بافقی یک سرمایه اجتماعی است و بخشی از ثروت ملی جامعه است که باید بستر مناسبی برای بهره برداری از این سرمایه اجتماعی فراهم شود که تاسیس بنیاد وحشی می تواند راهی برای نیل به این مقصد باشد .

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق اظهار کرد: تاسیس بنیادهای فرهنگی در کشور به نام چهره های ملی باید به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برسد و از آن جایی که شورای فرهنگ عمومی ازنهادهای مرتبط با شورای عالی انقلاب فرهنگی است باید ابتدا ضرورت ایجاد بنیاد در شورای فرهنگ عمومی شهرستان مصوب شود تا اقدامات بعدی شامل تشکیل دبیرخانه و تنظیم اساسنامه صورت پذیرد .

وی در مورد ماهیت بنیادهای فرهنگی ادبی خاطرنشان کرد: بنیادها با ماهیت غیر دولتی تاسیس می شوند و از اعتبارات و کمک های دولتی استفاده می کنند و تهیه اساسنامه مهم ترین کار یک بنیاد است .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار