مدیر جهادکشاورزی مهریز با اشاره به خشك شدن 250 رشته قنات اين شهرستان بر اثر خشكسالي هاي متوالي سال‌هاي گذشته، اظهار كرد: کمبود آب، بهره‌برداران بخش کشاورزی منطقه را دچار مشکل کرده است .
کد خبر: ۶۰۶۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۴ 16 May 2018

 «کامیار رسولی» در اين باره تصريح كرد: ۲۵۰ رشته از ۴۲۰ رشته قنات این شهرستان در چند سال اخیر بر اثر کاهش بارندگی و خشكسالي به طور كامل خشک شده و اين موضوع بهره‌برداران بخش کشاورزی بسياري از مناطق شهرستان را با مشكل مواجه كرده است.

وي افزود: خشک شدن قنوات به وي‍ژه در مناطق روستایی بخش مرکزی شهرستان، خسارت‌های زیادی را به کشاورزان و دامداران اين مناطق وارد کرده است . 

رسولي بدون اشاره به میزان خسارت ‎‎ های وارده در اين حوزه، تصریح کرد: خشکسالی‌هاي متوالي در شهرستان موجب کاهش و افت کیفیت تولید اغلب محصول باغی و زراعی شده است.

وي خشکي و کاهش آبدهی بیشتر قنوات حوزه شهر مهریز و به ويژه در دهستان‌های میانکوه، بهادران، خورمیزات، تنگ‌چنار و ارنان را مهمترین مشکل بخش کشاورزی شهرستان ذکر کرد . 

رسولی در پايان با بیان این که ادامه خشکسالی موجب ضرر و زیان زیادی به کشاورزان شده است، به اهمیت اجرای طرح‌هاي نوين آبیاری با حمایت دولت در بخش کشاورزی به عنوان یک راهکار تاكيد كرد.

يادآور مي‌شود،‌ سطح زیر کشت اراضی کشاورزی مهریز ۱۷ هزار هکتار و تعداد بهره‌برداران آن ۱۲ هزار خانوار هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار