رييس سازمان مديريت يزد:
رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان يزد با اشاره به اين كه آب مسئله امروز استان است، گفت: پژوهش در حوزه آب با هدف افزايش بهره‌وري و كاهش مصرف آب به وي‍‍ژه كاهش مصرف كولرهاي آبي ضروري است.
کد خبر: ۶۰۵۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲ 13 May 2018

 «سيدمجتبي حسيني پور» در جلسه كميته پژوهش سازمان با بيان اين كه در انتخاب اعضاي اين دوره سعي شده تا از همه ظرفيت توسعه‌اي استان استفاده شود، به معرفي اعضاي كميته پژوهش سازمان پرداخت و گفت: در اين دوره چهره‌هايي از دانشگاه علوم پزشكي، دانشگاه يزد، شهرداري، اتاق بازرگاني، پارك علم و فناوري، اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، استانداري، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي در كميته پژوهش سازمان عضويت دارند.

وي در سخنان خود درخصوص اهداف كميته پژوهش با تاكيد بر توجه بيشتر به تحقيقات پايه‌اي، تصريح كرد كه در دوره جديد به اين حوزه نيز پرداخته خواهد شد.

حسيني‌پور با اشاره به اينكه مصمم هستيم در حوزه علوم پزشكي نيز وارد شويم، گفت: افرادي در استان براي مبارزه با سرطان تخصص دارند و مي‌توان به حمايت از آنان برخاست.

رييس سازمان با بيان اين كه افتخار داريم همچون گذشته حامي شركت‌هاي مستقر در پارك علم و فناوري باشيم، از مسئولان پارك خواست تا اين مهم را از سازمان مديريت مطالبه كنند.

وي گفت: فعالان مستقر در پارك علم و فناوري، فرزندان ما هستند كه طي ساليان متمادي به تحصيل مشغول بوده، با حمايت پارك به فضاي بازار وارد شده‌اند و مستلزم حمايت هستند . 

اين مقام مسئول در ادامه با اشاره به وظايف اين سازمان در حوزه فرهنگ، گفت: سعي خواهيم كرد تا در حوزه پژوهش‌هاي عرصه فرهنگ نيز اقدامات موثر صورت گيرد.

وي با بيان اين كه گردشگري اولويت اصلي توسعه استان است، گفت: قرار گرفتن يزد در فهرست ميراث جهاني مويد اين موضوع است.

حسيني پور در سخنان خود با اشاره به اين كه توسعه مطلوب و پايدار از مسير شهر مي‌گذرد، گفت: بايد به شهر توجه كرد چرا كه رفاه مردم در شهر رخ مي دهد.

وي در عين حال گفت: روستاها كانون توليد هستند و مي‌بايست مورد توجه قرار گيرند . 

رييس سازمان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اين كه آب مسئله امروز استان ماست، گفت: پژوهش در حوزه آب با هدف افزايش بهره‌وري و كاهش مصرف آب علي‌الخصوص كاهش مصرف كولرهاي آبي ضروري است. 

حسيني‌پور با اظهار اين كه طي سال‌هاي 1394، 1395 و 1396 بالغ بر 37 ميليارد ريال از منابع استان به امر پژوهش اختصاص يافته است، گفت: سعي خواهد شد تا علاوه بر اعتبارات سال 97، از همكاري شهرداري و دانشگاه علوم پزشكي، دانشگاه‌ها و همچنين مفاد تبصره 9 قانون بودجه براي افزايش اعتبارات حوزه پژوهش بهره گرفته شود.

وي در پايان هدف نهايي از برگزاري جلسات كميته پژوهش را حركت به سمت توسعه پايدار استان عنوان و بر توجه بيشتر به پژوهش كاربردي تاكيد كرد.

لزوم چاره‌انديشي درخصوص ضمانت اجراي دستاوردهاي پژوهشي، پژوهش در حوزه سرمايه اجتماعي، پژوهش در حوزه‌هاي علوم جديد، توجه به توانمندسازي نيروي انساني در اجراي پژوهش ها، توازن در انتخاب مجريان پژوهش‌ها، هدفمندكردن كنفرانس‌ها و همايش ها در استان، اولويت‌بندي حوزه‌هاي پژوهشي، پژوهش در حوزه مهاجرت، بهره گيري از مشاوران خارجي، حمايت از كتب و نشريات ماندگار در استان، شناسايي نيازهاي پژوهشي، پژوهش در حوزه محيط زيست، تعيين جايزه براي تدوين كتاب، لزوم پژوهش در حوزه صنايع راكد استان، مطالعات در حوزه هاي بنيادين و غيره اهم مطالبي بود كه اعضاي كميته به آن اشاره كردند.

در پايان اين نشست، احكام اعضاي جديد كميته پژوهش سازمان اعطا و مقرر شد تا نشست‌هاي كميته پژوهش به طور منظم برگزار شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار