یکی از موسسات ۱۲ هزار میلیارد تومان پول مردم را درحالی جمع کرده بود که سرپرست آن دیپلم نداشت و مسلح وارد بانک مرکزی می‌شد.
کد خبر: ۶۰۵۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۲ 15 May 2018

به گزارش «تابناک یزد»، خانه ملت به نقل از نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس، نوشت: رئیس کل بانک مرکزی در این نشست مطرح کرد که یکی از موسسات ۱۲ هزار میلیارد تومان پول مردم را درحالی جمع کرده بود که سرپرست آن دیپلم نداشت و مسلح وارد بانک مرکزی می‌شد.

غلامعلی جعفرزداده ایمن آبادی در تشریح نشست فراکسیون مستقلین ولایی با حضور رئیس کل بانک مرکزی، اظهار داشت: امروز آقای سیف مهمان فراکسیون بود که مطالب بسیاری در این نشست مطرح و به سوالات بخش اعظمی از نمایندگان پاسخ داده شد.

25 درصد از نقدینگی کشور در موسسات مالی جریان داشت

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این نشست آقای سیف مطرح کرد که در اولین جلسه با مقام معظم رهبری برگزار شد،ایشان دستور به ساماندهی موسسات مالی دادند و از آن زمان برنامه کاری خود را آغاز کرده اند، گفت: سیف اعلام کرد که متاسفانه موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز حجم بسیار زیادی مشکل ایجاد کرده بودند و 25 درصد از نقدینگی کشور در این موسسات در حال گردش بود. طی اقدامی بزرگ میزان نقدینگی در دست موسسات به صفر رسیده است.

سرپرست یکی از موسسات مالی غیرمجاز مسلح وارد بانک مرکزی می‌شد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، گفت: رئیس کل بانک مرکزی در این نشست مطرح کرد که یکی از موسسات 12 هزار میلیارد تومان پول مردم را درحالی جمع کرده بود که سرپرست آن دیپلم نیز نداشت و مسلح وارد بانک مرکزی می‌شد و حتی من را نیز تهدید می‌کرد.

15 هزار میلیارد تومان از خسارت ضرردیدگان موسسات مالی پرداخت شده است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقای سیف مطرح کرد که تا کنون یک نفر در قوه قضائیه محکوم نشده است، تصریح کرد: وی در ادامه اعلام کرد پرداخت خسارت به ضرر دیدگان از خطوط اعتباری صورت می‌گیرد که پشتوانه آن از دارایی‌های موسسات است و از جیب مردم برداشته نشده و حدود 23 هزار میلیارد تومان با توجه به دارایی موسسات خط اعتباری تشکیل شده که حدود 15 هزار میلیارد تومان آن تا به حال پرداخت شده است.

جعفرزاده، ادامه داد: رئیس کل بانک مرکزی در این نشست مطرح کرد که برای حل مشکلات کشور نیاز به انسجام، وفاق و وحدت داریم تا با یکدیگر مشکلات موسسات را حل کنیم و نباید تحت تاثیر جوسازی‌ها قرار بگیریم و باید رفتار عاقلانه داشته باشیم.

ترازنامه‌های حسابداری کشور مورد تایید مجامع بین‌المللی نیست

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقای سیف در جلسه اعلام کرد که مشکلات ارتباطات با بانک‌های جهانی باید حل شود که یکی موانع آن ساختار بانک‌های ما است که بسیار قدیمی هستند، گفت: رئیس بانک مرکزی در این نشست ادامه داد یکی دیگر مواردی که باید اصلاح شود استانداردهای حسابداری است، ترازنامه‌های حسابداری کشور به روز و مورد تایید مجامع بین‌المللی نیست.

یک میلیارد و 200میلیون دلار برای خرید کالاهای اساسی و دارو پرداخت شده است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سیف اعلام کرد که تاکنون حدود 7 میلیارد دلار ارز 4 هزار و 200هزار تومان برای تامین نیازهای واقعی کشور تخصیص داده شده و بیش از یک میلیارد و 200میلیون دلار برای کالاهای اساسی و دارو پرداخت شده است، عنوان کرد: همچنین وی ادامه داد با اجرای سیاست‌های جدید ارزی طی یک ماه اخیر حدود 1 میلیارد و 200میلیون دلار دیگر ارز از صادرکنندگان غیرنفتی از طریق سامانه نیما و سامانه بانکی خریداری شده است.

وی افزود: سیف در پایان مباحث خود عنوان کرد که سامانه نیما به بانک مرکزی اجازه می‌دهد تا ارز حاصل از صادرات غیر نفتی کشور را مدیریت کند و برای این منظور تقریبا 4 ماه کار شبانه‌روزی انجام شده اما متاسفانه توسط برخی از رسانه‌ها دست مایه تمسخر قرار گرفته است.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه در نشست امروز فراکسیون مستقلین ولایی مقرر شد جلسات کارشناسی بیشتری را با بانک مرکزی برقرار کنند، خاطرنشان کرد: در این جلسات اگر نیاز به قوانین جدید و اصلاح قوانین دارند که باید انجام شود مسئولیت انجام آن را فراکسیون مستقلین قبول کرد و تا زمانی که موضوع موسسات مالی غیر مجاز تعیین تکلیف شود این راه ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار