مدیریت بحران استانداری کاری بکند
دامنه میزبانی این آفت 300 گونه گیاهی است و میوه‌هایی که در مرحله رسیدن شیرین می‌شوند، مهم‌ترین میزبان‌های این آفت هستند و در دنیا این آفت به عنوان طاعون گیاهی شناخته می‌شود.
کد خبر: ۶۰۴۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶ 13 May 2018

به گزارش «تابناک یزد»، آقای مرتضی فتاحی اردکانی گفت: دامنه میزبانی این آفت 300 گونه گیاهی است و میوه‌هایی که در مرحله رسیدن شیرین می‌شوند، مهم‌ترین میزبان‌های این آفت هستند و در دنیا این آفت به عنوان طاعون گیاهی شناخته می‌شود.

وی افزود: سطح مورد تهدید آفت مگس مدیترانه‌ای در استان یزد 10 هزار هکتار است و پارسال در هزار هکتار از باغ های یزد با این آفت مبارزه شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: مبارزه موفق با این آفت نیازمند همکاری و مشارکت همگانی بهره‌برداران در زمانی است که کارشناسان اعلام می کنند.

آفت مگس مدیترانه‌ای با ورود میوه‌های قاچاق وارد سرزمین ما شده است و متأسفانه تغییرات اقلیمی در سالیان اخیر و نبود زمستان‌های سرد و یخبندان باعث شده در باغ های میوه کشور مستقر شود.

آقای فتاحی افزود: مبارزه موفق بیش از 95 درصد محصول را حفظ می‌کند.

وی گفت: بضاعت کشاورزان یزد در چند سال اخیر به علت خشک‌سالی و سرمازدگی باغ های میوه تضعیف شده است و با توجه به نوظهور بودن این آفت جا دارد مسئولان دولتی، خصوصاً مدیریت بحران استانداری در این زمینه اعتبارات لازم را اختصاص دهند تا عملیات مبارزه به‌صورت مشارکتی اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان یزد افزود: اگر دولت اعتبار خاصی در این زمینه پیش‌بینی کند، امکان مشارکتی نمودن برنامه کنترل این آفت وجود دارد و اگر اعتبار اختصاص داده نشود، توان مبارزه با این آفت نیست.

استان یزد باغات هلو، شفتالو، زردآلو، انگور، انجیر و انار دارد که می تواند میزبان این نوع از آفت باشد،

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار