رئیس شورای هماهنگی شبکه شهرهای دوستدار کتاب کشور:
رئیس شورای هماهنگی شبکه شهرهای دوستدار کتاب عنوان کرد: شهر یزد از گذشته‌های دور در عرصه کتاب و کتاب‌خوانی از شهرهای سرآمد کشور بوده است، امیدواریم انتخاب یزد به‌عنوان پایتخت کتاب کشور را شاهد باشیم.
کد خبر: ۶۰۴۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۲ 12 May 2018

مهدی جمالی نژاد با اشاره به برگزاری همایش شهرهای نامزد و برگزیده در راستای اخذ عنوان پایتخت کتاب کشور، گفت: این همایش اهدافی خاص ازجمله، توسعه پایدار فرهنگی از طریق ارتقای سطح امکانات کتاب‌خوانی، فضای سازی مناسب کتاب‌خوانی در مناطق شهری کشور و ایجاد هم‌افزایی سازنده بین نهادها و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در راستای ترویج فعالیت‌های کتاب‌خوانی را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: شبکه شهرهای دوستدار کتاب مجموعه‌ای از وظایف را نیز عهده‌دار است که ازجمله آن‌ها می‌توان به برنامه‌ریزی برای رشد و اعتلای فرهنگ کتاب‌خوانی، به‌ویژه برای کودکان و نوجوانان، تدوین راهکارهای عملی و اجرایی در راستای برنامه‌ها و سیاست‌های ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب، برنامه‌ریزی در جهت همکاری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های نهادها، مؤسسات، بنیادها و سایر دستگاه‌های اجرایی شهرها در امر ترویج کتاب‌خوانی را بر عهده دارد.

رئیس شورای هماهنگی شبکه شهرهای دوستدار کتاب افزود: تهیه و تدوین آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها، شاخصه‌ها، ضوابط و مقررات لازم و ابلاغ آن‌ها به ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب، ایجاد و به‌روزرسانی بانک اطلاعات و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی در شهرها در راستای ترویج کتاب‌خوانی از دیگر وظایفی است که این شبکه برعهده‌گرفته است.

شهردار یزد بیان کرد: حمایت از طرح‌ها، ایده‌ها، پیشنهاد‌های ابتکاری، بهره‌گیری از رساله‌های کارشناسی ارشد و دکترا در حوزه ترویج کتاب‌خوانی، معرفی و حمایت از فعالیت‌های همسو با ترویج کتاب‌خوانی، ترویج کتاب‌خوانی در شهرهای کشور به سایر زبان‌ها برای مجامع بین‌المللی و نهایتاً بسترسازی برای ارتقای جایگاه کتاب و کتاب‌خوانی در 1260 شهر کشور بخش دیگری از وظایف تعریف‌شده برای شبکه شهرهای دوستدار کتاب را به خود اختصاص داده است.

جمالی نژاد ادامه داد: به‌طورکلی باید گفت، مجمع عمومی، شورای هماهنگی و بازرسان ارکان شبکه‌ی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب کشور را شکل داده‌اند.

این مقام مسئول اذعان کرد: مجمع عمومی شبکه شهرهای دوستدار کتاب، تعیین خط‌مشی کلی این شبکه ملی را بر عهده داشته و سیاست‌گذاری‌ها در آن صورت می‌پذیرد، گزارش سالانه شورای هماهنگی و بازرسان، بررسی، اتخاذ و ابلاغ تصمیمات مقتضی، بررسی و ابلاغ آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های پیشنهادی و وظایفی ازاین‌دست از وظایف و برنامه‌های این مجمع است.

رئیس شورای هماهنگی شبکه شهرهای دوستدار کتاب عنوان کرد: شهر یزد از گذشته‌های دور در عرصه کتاب و کتاب‌خوانی از شهرهای سرآمد کشور بوده و در سال 96 نیز یکی از نامزدهای پایتخت کتاب به شمار رفته است ک بر این اساس فعالیت پررنگ‌تر و قوی‌تر این شبکه در یزد را انتظار داریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با هماهنگی اداره کل ارشاد اسلامی یزد و نهادهای کتابخانه‌های یزد، اقدامات شاخصی در حوزه‌های زیرساختی عرصه کتاب، همچون ارتقای سطح کیفی کتابخانه‌های موجود و ارتقای فرهنگ کتاب‌خوانی را دارا لعلم یزد به انجام و انتخاب یزد به‌عنوان پایتخت کتاب کشور را شاهد باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار