استاندار یزد:
استاندار یزد با بیان اینکه صداقت و ساده زیستی دو صفت بارز مرحوم حاج شیخ بود گفت: ساده زیستی در بین مردم صفت پسندیده و در بین مسئولان لازم است.
کد خبر: ۶۰۳۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲ 10 May 2018

محمود زمانی‌قمی در آیین افتتاحیه کنگره ملی حاج شیخ غلامرضا یزدی(فقیه خراسانی) اظهار داشت: یزد بخشی بزرگ از تمدن ایران سربلند است و مردان این سرزمین تاریخ‌‌ساز و تمدن‌آفرین بودند.

وی تصریح کرد: یزد شهر صاحب عروه مرحوم آیت‌الله العظمی سیدکاظم طباطبایی، موسسه حوزه علمیه مقدسه قم مرحوم حائری یزدی، آیت‌الله العظمی محقق داماد، آیت‌الله صدوقی(ره)، آیت‌الله خاتمی(ره) و ستاره کم نظیر اخلاق و عرفان آیت‌الله حاج شیخ غلامرضا یزدی است.

استاندار یزد تصریح کرد: با توجه و دقت در عالم هستی و رصد توازن در آن در میابیم که نیروهای طبیعت اعم از عناصر جامد و زنده با یکدیگر پیوند داشته و در همدیگر تاثیرات متقابلی می‌‌گذارند بدون اینکه در این بین فرقی بین عناصر وجود داشته باشد.

وی افزود: صفات و اخلاقیات انسان ناشی از عناصر زندگی است و زمانی که گرد هم می‌آیند عنصری به وجود می‌آید که ما آن را شخصیت انسانی می‌نامیم.

زمانی قمی بیان کرد: ارتباط انسان با برادر انسان خود، نخستین ضرورت اجتناب ناپذیر برای هستی و بقای خود جامعه به حساب می‌آید و مهر و عاطفه انسانی برای تکامل و برتری انسان است.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: در مکتب امام علی(ع) مهر و عاطفه نسبت به بندگان خدا جلوه‌ای از جلوه‌های عدالت هستی است که سرچشمه آن صدق و راستی است.

وی بیان کرد: اکنون که استان یزد از ستاره اخلاق و متانت تجلیل می‌کند این موضوع را نشان می دهد که هنوز حکومت مرحوم شیخ بر قلب های مردم یزد پس از ده ها سال که از ارتحال ایشان می گذرد وجود دارد.

زمانی قمی ادامه داد: مرحوم شیخ اجتماع فضائل بود اما دو صفتی که او را در جامعه ممتاز ساخته بود اول شامل صداقت بود که به عنوان یک صفت پسندیده در طول تاریخ و در میان تمام اقوام پسندیده است و در وجود حاج شیخ به صورت بسیار خاص وجود داشت.

استاندار یزد ساده زیستی را دومین ویژگی بسیار بارز مروم حاج شیخ دانست و گفت: ساده‌زیستی در بین عامه مردم یک صفت پسندیده و در بین مسئولان یک صفت لازم و ضروری است و در فرهنگ دینی ما از ساده زیستی تعبیر به زهدی می‌شود که سرآمد آن حضرت امیرالمومنین(ع) بود.

وی افزود: مرحوم شیخ در گذشته دریغ نخورد و به دلیل آنچه به او رسیده بود غفلت نورزید و با دوبال صداقت و ساده‌زیستی در آسمان عشق پرواز کرد تا جایی که ده‌ها هزار نفر پیکرش را تشییع کردند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار