يك پژوهشگر يزدي:
پژوهشگر یزدی در مورد زندگی مبلغ دینی شیخ غلامرضا یزدی گفت: این مجهتد و عالم بزرگ علاوه بر تبلیغ و ارشاد مردم همیشه متوجه قشر ضعیف و مستمند جامعه بود به طوری که بعد از وفاتش عده زیادی در واقع یتیم شدند.
کد خبر: ۶۰۳۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۴ 09 May 2018

به گزارش «تابناک یزد»، «حسین مسرت» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا- منطقه یزد، با اشاره به ویژگی‌های شاخص مرحوم آیت الله حاج شیخ غلام رضا فقيه خراساني(یزدی) به عنوان یکی از بزرگترین فقه‌های عالم اسلام در عصر خود، اظهار کرد: مردم دوستی، مکارم اخلاقی، کرامات، خلوص و زهد ویژگی‌هایی است که شاید هر فردی ظرفیت داشتن همگی آن‌ها باهم را نداشته باشد، در حالی که این عالم بزرگ در عین ساده زیستی، ساده نوشی و ساده‌پوشی بهترین مبلغ انسان‌های وارسته و از دنیا رسته در عرصه‌های مختلف بود.

وی در مورد مکارم اخلاقی این عالم ربانی، تصریح کرد: دل بستن به معنویات، پشت پا زدن به دنیا و هر چه در آن وجود دارد، چنان در وجود این فقیه یزدانی روح گرفته بود که رنج تبلیغ بر وي هموار شده بود.

شیخ «غلامرضا یزدی» علی دیگری در زمان خود بود

مسرت عمده کرامات اين عالم دینی را در ارتباط با ارشاد و تبلیغ مردم از جانب وي دانست و تصريح كرد: شیخ غلامرضا یزدی، شیوایی کلام و صراحت بیانی قابل ستایشي داشت چنان که هر شنونده‌ای را مجذوب خود می‌کرد.

وی اين عالم وارسته را علی دیگری در عصر خودش خواند و گفت: این مجهتد و عالم بزرگ علاوه بر تبلیغ و ارشاد مردم، همیشه متوجه قشر ضعیف و مستمند جامعه بود به طوری که بعد از وفاتش، عده زیادی در واقع یتیم شدند.

این پژوهشگر فرهنگي، اهمیت زندگی این عارف دینی را علاوه بر سیرت و زندگی بزرگ‌منشانه وي، تربيت و پرورش بزرگاني ديگر از اين تبار خشک و کویری عنوان كرد و افزود: حضرات آیات سید عباس خاتم، محمدتقی مصباح یزدی، محمود علومی، سید محمد محقق داماد، مکارم شیرازی، سید علی محمد کازرونی و حجج‌اسلام سید جواد حیدری، علیرضا ریحان یزدی، ملا عبدالصمد اردکانی، حائری زاده، محمدحسن قافی، سید ابوالفضل مدرس سعیدی و حاج سید علی محمد وزیری یزدی، از دست پرورده‌های شيخ غلامرضا فقيه هستند که هر کدام در مکتب اسلام و فرهنگ جمع کثیری از انسان‌های شایسته را تربيت كرده‌اند.

وی در مورد زندگی این افراد خاطرنشان کرد: این مبلغ دینی که پیامبرگونه بار ارشاد مردم را به دوش گرفته بود، در ماه شعبان در محله سرآب مشهد (واقع در پشت باغ نادری)، در خانواده حاج ابراهیم یزدی به دنیا آمد و پس از يك زندگی پرفراز و نشیب، در ساعت سه بعد از ظهر روز جمعه چهارم بهمن 1338 در سن ۸۱ سالگی، در روستای طزرجان يزد به حق تعالی واصل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار