فوری
ایران به تعهداتش پایبند است و آمریکا هیچ‌گاه به وعده‌اش عمل نکرده است/ امروز شاهد تکرار تاریخ بودیم//آمریکا بگوید از توافق هسته ای تا امروز کی به توافق خود عمل کرده است. جز چند امضا وبیانیه ایا تاکنون در چهارچوب برجام عمل کرده بودند یا نه...
کد خبر: ۶۰۲۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۶ 08 May 2018

به گزارش «تابناک یزد»، رییس‌جمهور در خصوص مواضع ترامپ سخنرانی می‌کند رییس جمهور کشورمان قرار است امشب پس از اعلام موضع  «دونالد ترامپ» رییس جمهور ایالات متحده آمریکا در خصوص برجام؛ موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال تصمیم آمریکایی ها و مواضع ترامپ اعلام کند.

قرار است تا دقایقی دیگر رپیس جمهور آمریکا تصمیم خود و مواضع دولتش را درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اعلام کند. یک منبع آگاه گفته که «حجت الاسلام حسن روحانی» قرار است پس از سخنرانی و اعلام موضع ترامپ؛ مواضع جمهوری اسلامی را در خصوص برجام و تصمیم احتمالی آمریکایی ها اعلام کند.

رییس‌جمهور در خصوص مواضع ترامپ سخنرانی می‌کند

گفته شده درصورت اعلام موضع جدید دولت امریکا درباره توافق هسته ای، رییس جمهوری کشورمان در پیامی تلویزیونی به تبیین مواضع و واکنش جمهوری اسلامی ایران خواهد پرداخت.این منبع تصریح کرد: سخنان روحانی از شبکه های مختلف داخلی و بین المللی به صورت زنده پخش خواهد شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا لحظاتی پیش تصمیم خود درباره توافق هسته ایِ ۱۴ جولای سال ۲۰۱۵ (۲۳ تیرماه ۱۳۹۴) موسوم به «برجام» را اعلام کرد. ترامپ با حضور در کاخ سفید، اعلام کرد: «این به اصطلاح توافق قرار بود از ایالت متحده و متحدان ما در برابر جنون بمب هسته‌ای ایران محافظت کند- سلاحی که تنها بقاء رژیم  ایران را به خطر خواهد انداخت.» وی اضافه کرد: «در واقع توافق به ایران اجازه داد غنی‌سازی اورانیوم را ادامه دهد و با گذشت زمان به آستانه گریز هسته‌ای برسد.»

محورهای سخنان روحانی در زیر می آید:

ایران کشوری است که به تعهدات خود پایبند است و امریکا کشوری است که هیچ گاه به تعهدات خود پایبند نبوده است.

تاریخ گذشته ۴۰ ساله ما و قبل از آن به خوبی به ما گفته است که آمریکایی ها نسبت به ملت بزرگ ایران و نسبت به ملت های منطقه همواره رفتار خصمانه ای داشته اند. از رفتارشان در کودتا در ایران علیه دولت قانونی دکتر مصدق و تا مداخلاتشان در زمان رژیم گذشته است.

حمایتشان از صدام و سرنگونی هواپیمای مسافر بری و کشتن انسان های بیگناه توسط ناو آمریکایی و اقداماتی که علیه مردم افغانستان، یمن، خاورمیانه و شمال افریقا روا داشتند و علیه مردم دیگر جهان.

آمریکا اعلام کرد که از برجام خارج شده اند. این تصریحی بود بر کاری که در ماه های گذشته به شکل دیگر انجام داده بودند.

آمریکا بگوید از توافق هسته ای تا امروز کی به توافق خود عمل کرده است. جز چند امضا وبیانیه ایا تاکنون در چهارچوب برجام عمل کرده بودند یا نه.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
حضرت آقا که درد و بلاش بخوره تو سر خیلیها
بارها در سخنرانی هاشون اعلام کردند که آمریکا قابل اعتماد نیست

آقای روحانی فقط می تونم بهتون بگم
بهتره چیزی نگم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار