كنگره ملّي مرحوم حضرت آيت الله حاج شيخ غلامرضا يزدي؛
براین اساس با هماهنگی آيت الله ناصري نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، مقرر شد تمام هزینه های برگزاری کنگره از مجاری غیردولتی، کمکهای مردمی و علاقه مندان و مريدان به حضرت آيت الله حاج شيخ غلامرضا يزدي(فقيه خراساني) رحمت الله عليه تامین شود
کد خبر: ۶۰۲۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹ 08 May 2018

به گزارش تابناک یزد، «محمود زماني قمي» شامگاه دوشنبه 17 ارديبهشت ماه در نشست خبري گفت: اخلاق زیباترین عنصر برقرار کننده ارتباط بین انسانهاست و احیا و معرفی شخصیت های برجسته اخلاقی نقش مهم و تاثیرگذاری در توسعه فرهنگی جامعه دارد.
وي افزود: اخلاق کیمیا و گمشده ای با توانایی رفع بسیاری از مشکلات و آسیبهاست که بشر به آن نیاز مبرمی دارد.
زماني قمي ادامه داد: حضرت آیت الله حاج شيخ غلامرضا یزدی(ره) نمونه ای بازر از شخصیت های اخلاق مدار محسوب می شود و برگزاری کنگره ملّی بزرگداشت این عالم برجسته احیای اخلاق در جامعه و معرفي يك الگوي اخلاقي به مردم و به ويژه نسل جوان است.
استاندار یزد با اشاره به ویژگی های شخصیتی حضرت آیت الله حاج شيخ غلامرضا یزدی(ره) از جمله مردم داری و ساده زیستی این عالم ربّاني خاطرنشان کرد: باید رفتاری داشته باشیم که با منش آن بزرگوار همخوانی داشته باشد.
وي ادامه داد: براین اساس با هماهنگی آيت الله ناصري نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، مقرر شد تمام هزینه های برگزاری کنگره از مجاری غیردولتی، کمکهای مردمی و علاقه مندان و مريدان به حضرت آيت الله حاج شيخ غلامرضا يزدي(فقيه خراساني) رحمت الله عليه تامین شود و اعتبار دولتی به اين كنگره اختصاص نیابد.
زمانی قمی افزود: تصمیم به برگزاری اين کنگره در سال 1395 توسط انجمن مفاخر استان یزد اتخاذ شد و اعضای انجمن چندی پیش در راستای برگزاری کنگره با مقام معظم رهبری و مراجع تقليد نیز دیدار داشتند.
استاندار يزد در پايان سخنان خود خاطرنشان كرد: حضرت آيت الله حاج شيخ غلامرضا يزدي(فقيه خراساني) رحمت الله عليه متعلق به همه نسلهاست و نبايد اين بزرگوار را منحصر به افراد و گروه خاصي كنيم و بايد اين چهره هاي اخلاقي را با مشاركت رسانه ها و سازمان هاي مردم نهاد به جامعه به نحو شايسته معرفي نمائيم.
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در اين نشست با تاکید بر ضرورت معرفی مفاخر فرهنگی، دینی و علمی استان توسط رسانه‌ ها گفت: کنگره بزرگداشت حضرت آیت الله حاج شيخ غلامرضا فقیه خراسانی(ره) ٢٠ اردیبهشت سال جاري با حضور شخصیت های برجسته حوزوی، دانشگاهی و مقام های كشوري استانی در یزد برگزار می ‌شود.
«مجید جوادیان ‌زاده» افزود: به مناسبت برگزاری اين كنگره سه کتاب شامل فقیه آسمانی، گوهر شب چراغ یزد و فاتح قلوب در خصوص این شخصیت فرهنگی و دینی به چاپ رسیده است.
جواديان زاده خاطر نشان کرد: 40 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده است که از این تعداد 20 مقاله منتخب در کنگره ارائه می شود.
گفتني است در این نشست مسئولان کمیته های مختلف ستاد برگزاری کنگره ملّي بزرگداشت حضرت آیت الله حاج شیخ غلامرضا یزدی (فقیه خراسانی) رحمت الله عليه گزارشی از فعالیت های انجام شده و برنامه های پیش رو برای برگزاری با شکوه اين کنگره ارائه دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار