استاد خوشنویسی ابرکوه در حاشیه سومین نمایشگاه خود اظهار كرد: نبود زيرساخت‌هاي مناسب برای ارائه آثار، هنرمندان ابرکوهی را به سکون وامي‌دارد.
کد خبر: ۶۰۰۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵ 06 May 2018

«غلامعباس خاموشی» در حاشیه سومين نمایشگاه نقاشي‌خط خود كه با عنوان «الی احسن الحال» در خانه تاريخي آقازاده ابركوه برگزار شد،گفت: مهم‌ترین نیاز فعلی هنرمندان ابركوهي، ايجاد يک نگارخانه، گالری یا فضایی مناسب و البته دائمی جهت ارائه آثار آنهاست.

وي خاطرنشان کرد: نبود چنین موقعیتی برای هنرمندان ابركوهي باعث سکون آنان شده و علی‌رغم این که در ابرکوه هنرمندان بسیاری با آثار و توانمندی‌های فاخر وجود دارد اما به ندرت شاهد ارائه کارهای آنان هستیم. 

خاموشي در مورد اين نمايشگاه نقاشي‌خط نيز اظهار كرد: این نمایشگاه مجموعه‌ای از آثار نقاشیخط روی بوم با استفاده از تکنیک‌های مختلف کالیگرافی، بداهه، کُلاژ، ترکیبی و استفاده از رنگ‌های پلاستیک، گواش، مرکب، جوهر، رنگ‌روغن و سایر رنگ‌های ترکیبی است. 

وی افزود: بیش از دو سال طول کشید تا تعداد 80 اثر به روش فوق آماده کردم و هم‌اکنون در نمایشگاه الی احسن الحال، 50 تابلوی منتخب در معرض دید عموم قرار داده شده است. 

این استاد خوشنویسی علت نام‌گذاری نمایشگاه را به «الی احسن الحال» قرار داشتن در سال جدید که با دعای «یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ» آغاز می‌شود، تقارن نمایشگاه با ایام میلاد امام عصر(ع) که احسن الحال با ختم شدن به ظهور حجت معنای حقیقی پیدا می‌کند و در نهایت نیز امید به تحقق وعده‌های مسئولین که حال ملت ایران را به احسن الحال تغییر دهد، ذكر كرد. 

خاموشی با بيان اين كه حرکت برپایی نمایشگاه در ابرکوه هر دو سال یک‌بار تکرار شده تا امروز که سومین دوره برپایی آن محسوب می‌شود، عنوان كرد: در سال 93 اولین نمایشگاه نقاشیخط جمله «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ» در زورخانه پوریای ولی و در سال 95 نمایشگاه نقاشیخط و حروف‌نگاری اسم امام علی (ع) در مدرسه قرآنی توحید برگزار شد. 

گفتنی است، نمایشگاه مذکور با حضور «مجید چیزفهم دانشمندیان» ريیس انجمن خوشنویسان شیراز و عضو شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران افتتاح شد. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار