صبحانه سرشار از پروتئین کمک می‌کند تا کمتر غذا بخورید 

بسیاری از مطالعات به بررسی این موضوع پرداخته‌اند که وجود پروتئین سالم در وعده صبحانه چطور می‌تواند بر الگوهای غذایی تاثیر بگذارد. بعضی از آن‌ها نشان می‌دهند که صبحانه‌های سرشار از پروتئین، گرسنگی را کمتر می‌کنند و باعث می‌شوند که افراد در باقی روز حدودا ۱۳۵ کالری کمتر دریافت کنند. 
درواقع، اسکن‌های MRI نشان می‌دهند که خوردن صبحانه سرشار از پروتئین، سیگنال‌های مخصوصی در مغز را کاهش می‌دهند که وظیفه کنترل تمایلات غذایی و رفتارهای مبتنی بر پاداش‌دهی به خود را بر عهده دارند. علاوه بر این‌ها، پروتئین به ایجاد سیری پایدارتر و بهتر کمک می‌کند، چون سیگنال‌هایی را در بدن فعال می‌سازد که اشتها را کاهش می‌دهند و درنتیجه هوس‌های غذایی و تمایل به پُرخوری را کنترل می‌کنند. 

صبحانه سرشار از پروتئین به کاهش وزن و کاهش چربی شکمی کمک می‌کند 

صبحانه‌های سرشار از پروتئین می‌توانند اشتها و هوس‌های غذایی را به‌خوبی کنترل کنند. همچنین، از همین طریق به کاهش چربی شکمی کمک می‌رسانند. توجه داشته باشید که پروتئین غذایی دارای رابطه دوگانه‌ای با چربی شکمی است. یعنی هرچه پروتئین‌های مصرفی شما مرغوب‌تر، سالم‌تر و باکیفیت‌تر باشند، چربی شکمی شما نیز کمتر خواهد شد؛ اما هرچه بیشتر از منابع ناسالم پروتئینی استفاده کنید، چربی شکمی را هم افزایش خواهید داد. 
یافته‌های علمی نشان می‌دهند که مصرف صبحانه‌های سرشار از پروتئین و سالم می‌تواند به‌طور قابل توجهی برای کاهش وزن مفید و موثر باشد، خصوصا اگر شما دارای اضافه‌وزن زیادی باشید و بخواهید وزن خودتان را کم کنید. 

پروتئین می‌تواند متابولیسم را تقویت کند 

سرعت‌بخشی به متابولیسم، یکی از ترفندهایی است که می‌تواند به کاهش وزن کمک کند، چون میزان کالری‌سوزی را افزایش می‌دهد. خود بدن نیز اساسا از کالری‌های بیشتری برای متابولیزه کردن پروتئین نسبت به چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها کمک می‌گیرد. بنابراین، مصرف پروتئین سالم باعث می‌شود که میزان کالری‌سوزی در بدن شما افزایش پیدا کند. 
این نکته را هم نباید از یاد برد که رژیم غذایی سرشار از پروتئین می‌تواند به جلوگیری از تضعیف عضله‌ها در دوران کاهش وزن کمک کند و همچنین مانع از ضعیف شدن متابولیسم در این دوران شود. پس، شما می‌توانید از منابع پروتئینی سالم برای حفظ عضله‌ها و متابولیسم مطلوب در دوران کاهش وزن کمک بگیرید.