مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: علاوه بر تداوم پدیده خشکسالی، بر اثر کاهش دمای هوا و نیز گرمازدگی در سال زراعی 97- 96، 102 میلیارد تومان به بخش کشاورزی این شهرستان خسارت وارد شده است.
کد خبر: ۵۹۷۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳ 28 April 2018

مهدی غیب الهی در حاشیه بازدید تعدادی از مسئولان محلی از باغ های خسارت دیده پسته افزود: زیان وارده مربوط به باغ های پسته ، مزارع گندم و بخشی نیز مربوط به خسارت های وارده به مراتع و دام است .
وی با بیان اینکه این مبلغ حداقل زیان وارده به بخش کشاورزی و دام شهرستان است ، ادامه داد: در اثر گرمازدگی 90 میلیار تومان خسارت به سه هزار هکتار باغ های پسته وارد شد.
وی بیان کرد: 2میلیارد تومان خسارت نیز به محصول گندم در سه هزار و 200 هکتار وارد شده و بقیه زیان ناشی از تاثیر پدیده خشکسالی در مراتع مربوط به بخش دام است.
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه با اشاره به تداوم 2 دهه خشکسالی و بحران بی آبی و کمی آبی در سال جاری تاکید کرد: آبدهی 614حلقه چاه کشاورزی و 13 رشته قنات از 140میلیون متر مکعب به 120میلیون مترمکعب کاهش یافته است . 
این مسئول با بیان اینکه ابرکوه یکی از قطب های مهم کشاورزی استان یزد است، تصریح کرد: برغم تداوم خشکسالی ، کم آبی و بی آبی ، کشاورزان و دامداران توانسته اند با روش های علمی و نوین آبیاری در مزارع ،باغات و در بخش دام سال گذشته ١٩٠ هزار تن محصول از 15هزار هکتار اراضی باغی و اراضی برداشت و روانه بازار مصرف کنند.
غیب الهی با بیان اینکه منابع آبی ابرکوه از حوزه آبریز شمال استان فارس تامین می شود خاطرنشان کرد: بخشی از مشکلات کم آبی و بی آبی شهرستان به خاطر برداشت بی رویه آب در حوزه شمال فارس است .
وی اجرای طرح آبیاری نوین در سه هزار هکتار اراضی کشاورزی، تجهیز 90درصد چاهها به سامانه هوشمند، توسعه کاشت محصول کم آبخواه و گیاهان دارویی را با تلاش مدیریت کشاورزی ابرکوه و همکاری کشاورزان را برای مصرف بهینه آب بیان کرد.
35 درصد اشتغال شهرستان به بخش کشاورزی و دامداری وابسته است که هفت هزار و 500 خانوار از این طریق امرار معاش می کنند. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار