یک نویسنده شاخص یزدی با بیان این‌که سجایای اخلاقی حاج شیخ غلامرضا یزدی(فقیه خراسانی) باید برای نسل جوان تعریف شود، گفت:‌ پرداختن به ابعاد حاج شیخ غلامرضا یزدی از هر جهت سازندگی دارد.
کد خبر: ۵۹۶۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۳ 25 April 2018

«مظفر سالاری» با بیان این‌که حاج شیخ غلامرضا یزدی(فقیه خراسانی) دارای ابعاد شخصیتی و عرفانی مختلفی بودن که همگی آنها ثابت شده است، اظهار کرد:‌ به نظر بنده جهات اخلاقی حاج شیخ غلامرضا از کرامات وی بالاتر هستند.

وی با اشاره به این‌که کرامات عارفان جنبه شخصی دارد،‌افزود: هر انسانی عارفی در مسیر سیر و سلوک خود به دستاوردهای شخصی می‌رسد که حاج غلامرضا یزدی به خوبی دستاوردهای سلوک خود را تجربه کرده است.

این نویسنده شاخص استان یزد در ادامه ویژگی‌های اخلاقی مرحوم شیخ غلامرضا یزدی را از جمله خصوصیات وی دانست و بیان کرد:‌ شیوه رفتاری ایشان کارکرد اجتماعی موثری برای عصر امروز است.

سالاری مرحوم حاج شیخ غلامرضا یزدی(فقیه خراسانی) را از جمله چهرهای استثنایی کشور عنوان کرد و گفت:‌ شیخ غلامرضا از جمله انسان‌ها و روحانیون بودند که تمام افراد جامعه با سلایق مختلف آن را قبول داشتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت برگزاری کنگره حاج شیخ غلامرضا یزدی در استان، تصریح کرد: مسئولان و دست‌اندرکاران فرهنگی و علمی کشور می توانند در چنین مراسم‌هایی جوانان را با سجایای اخلاقی حاج شیخ آشنا و ابعاد مختلف شخصیت ایشان را برای نسل جوان تعریف و بازگو کنند.

نویسنده کتاب «گوهر شب چراغ یزد» خطاب به مسئولان برگزاری کنگره تأکید کرد: اهداف کنگره حاج شیخ غلامرضا یزدی باید به کامل و دقیق پیگیری و به صورت مستمر ترویج داده شوند.

این نویسنده یزدی خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم با معرفی صحیح و کامل شخصیت‌های بزرگی چون شیخ غلامرضا یزدی نسل امروز را طوری هدایت کنیم که زندگی در کنار هم را قدر دانسته و احساس آرامش کنند.

وی با اشاره به ضرورت زنده نگه داشتن یادو خاطره بزرگانی چون شیخ غلامرضا یزدی، گفت: شخصیت و عملکرد ایشان الگویی مناسب برای تمام مردم استان و کشور اعم از اقشار و ادیان مختلف است.

سالاری در ادامه با بیان این‌که آقایان «رسولیان» و «برخوردار» دستان چپ و راست حاج شیخ غلامرضا یزدی(فقیه خراسانی) بودند، تصریح کرد: استفاده از نخبگان فرهنگی،‌ادبی و دینی از دیگر ویژگی‌های حاج شیخ برای رسیدگی و خدمت به مردم بوده است.

این نویسنده یزدی صبوری، مهربانی و احساس مسئولیت در قبال اطرافیان را بارزترین ویژگی شیخ غلامرضا یزدی عنوان کرد و افزود: پرداختن به ابعاد حاج شیخ از هر جهت سازندگی در پی دارد.

وی در پایان سخنان خود با بیان این‌که داستان، رسانه‌ای خوب و موثر برای ارتباط با جوانان است،‌خاطرنشان کرد: یک سوم قرآن قصه است و ما باید از این روش برای معرفی شخصیت‌های چون حاج غلامرضا یزدی به جوانان استفاده کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار