معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد مطرح کرد:
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد بر ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.
کد خبر: ۵۹۶۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰ 25 April 2018

محمدحسین رحیمی زاده در دیدار جمعی از خیرین یزدی با اشاره به اینکه حوزه اجتماعی و آسیب‌های آن از یکی از حوزه‌هایی است که بسیاری از افراد از ورود کردن به آن خودداری می‌کنند، گفت: امروزه به‌واسطه اقداماتی که درمجموعه کشور صورت گرفته است، همه به این درک رسیده‌اند که می‌توان با اقدامات سازنده با آسیب‌های اجتماعی مقابله کرد.

وی افزود: در استان یزد 4 مرکز مشاوره خانواده ایجادشده است که بر اساس قانون زوجینی که قصد تشکیل و ثبت درخواست طلاق خود در دادگاه رادارند ابتدا باید در این مراکز تحت آموزش قرارگرفته و مشکلات و نزاع‌های آن‌ها علت‌یابی شده و از سوی مشاوران و مدرسان راهکارهایی جهت حل معضلات ارائه می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد تأکید کرد: درمجموع اقدامات صورت گرفته در استان یزد در حوزه خانواده و طلاق، در سال 96 رشد طلاق در این استان کاهش یافته است. در سال 93 نسبت به سال 94 و 94 نسبت به 95 آمار طلاق در استان یزد نسبت به سال گذشته خود بیش از 160 مرد بیشتر می‌شده است که خوشبختانه در سال 96 نسبت به سال 95 این رشد کاهش قابل‌ملاحظه‌ای پیداکرده و به 22 مورد رسیده است.

رحیمی زاده تصریح کرد: کاهش رشد طلاق در استان یزد در حالی اتفاق است که این روند در کل کشور معکوس است و طلاق از 165 هزار مورد در سال 95 به تقریباً 175 هزار مورد افزایش پیداکرده است. مشکلات و آسیب‌های اجتماعی موجود در کشور نشان می‌دهد آن‌طور که شایسته است کار دقیق و اصولی انجام‌نشده و باید در این حوزه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی فعال‌تر شد.

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان یزد ادامه داد: مقابله با آسیب‌های اجتماعی یکی از حوزه‌های بوده است که خیرین نیز حضور فعالی و پررنگی نداشته‌اند؛ درصورتی‌که می‌توان در این حوزه مهم و راهبردی نیز از ظرفیت بالای این افراد استفاده و در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش کرد.

وی اذعان کرد: از حدود 7 ماه گذشته به دنبال تشکیل مجمع خیرین مقابله با آسیب‌های اجتماعی بودیم و اعتقادداریم باوجود خیرین به این عرصه می‌توانیم بخش قابل‌توجهی از آسیب‌های اجتماعی را کنترل کرد. در این برهه مهم که همگان به اهمیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی پی برده‌اند باید با فرهنگ‌سازی صحیح مردم را وارد عرصه مقابله با آسیب‌های اجتماعی کنیم؛ چراکه هرگاه در هر حوزه‌ای از ظرفیت مردمی در حل مشکلات استفاده کردیم موفق نیز بوده‌ایم.

این مقام قضایی در پایان تأکید کرد: معتقدم در حوزه آسیب‌های اجتماعی می‌توان با دلسوزی و کار جهادی می‌توان به نتایج ملموسی رسید که البته در این حوزه بیش از هر موضوع دیگری نیاز به فرهنگ‌سازی و توانمندسازی مردم و خانواده‌ها داریم.

در ادامه این جلسه نیز برخی از خیرین پیرامون نقش خیرین در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی مطالبی را ارائه داده و بر ضرورت هماهنگی و همدلی همه مردم و مسئولین برای مقابله مؤثر با آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه تأکید کردند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار