همسر شهيد منتظر قائم:
همسر شهيد منتظر قائم، ولايتمداری را از بی‌نظيرترین شاخصه‌های شهيد منتظر قائم عنوان کرد.
کد خبر: ۵۹۶۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 25 April 2018

صدیقه بیگم مدرس ثانوی ضمن گرامیداشت فرارسیدن سالروز شهادت شهید محمد منتظر قائم، تنها شهید واقعه طبس، گفت: شهید محمد منتظر قائم شهید مبارزه با نفوذ دشمن بود و این شهید والامقام دارای شهامت و شجاعت بی‌نظیری بود که زبانزد همگان شده بود.

وی افزود: شهید محمد منتظر قائم در سایه فعالیت‌های گروهی خود برای مبارزه با طاغوت شناسایی، دستگیر و زندانی شد که در پی این روند تحت شکنجه‌های وحشیانه ساواک قرار گرفت؛ لذا پس از 15 ماه تحمل شکنجه و زندان مأموران شاه به دلیل عدم اعتراف شهید محمد منتظر قائم ناچار شدند وی را آزاد کنند که پس از آزادی همچنان به دلیل زنده‌بودن روحیه مبارزه علیه باطل، به مبارزه پرداخت.

همسر شهید منتظر قائم، ساده زیستی و ساده‌پوشی را از ویژگی‌های بارز شهید عنوان کرد و اظهار داشت: در سال ۱۳۵۵ با شهید منتظر قائم ازدواج کردم و تنها سه سال زندگی مشترک با این شهید والامقام داشتم که د ر طول این سه سال هرگز نه غذای آن‌چنانی داشت و نه لباس آن‌چنانی؛ چنانچه هرگاه به ایشان گفته می‌شد که فرمانده سپاه هستی و باید لباس بهتری بپوشید، خود را پیرو و مطیع حضرت علی (ع) می‌دانست.

مدرس ثانوی در ادامه ویژگی‌های شخصیتی شهید منتظر قائم، تصریح کرد: به یاد ندارم که هیچ‌گاه نماز شب شهید ترک شده باشد و همچنین روزهای زیادی از سال را روزه می‌گرفت، درواقع خصوصیات اخلاقی شهید از بی‌نظیرترین خصوصیات بود؛ همچنین به یاد دارم که هیچ‌گاه بعد از ازدواجمان مجروحیت‌های ناشی از شکنجه را بروز نمی‌داد و  وی بسیار انقلابی بود.

وی بیان داشت: حدود یک سال در تهران در منزل اجاره‌ای باهم زندگی کردیم که در این‌ یک سال شرایطی بسیار سخت را گذراندیم؛ چراکه شهید مرتب تحت تعقیب بود و حتی یک‌بار ما را ساواک دستگیر کرد که بعد از برطرف شدن شکشان ما را آزاد کردند و همچنان مبارزه مخفیانه ادامه داشت تا اینکه در سال 1358 به درخواست شهید آیت‌الله صدوقی به یزد بازگشتیم و با تأسیس سپاه پاسداران یزد فرماندهی آن را به عهده گرفت.

همسر شهید منتظر قائم بابیان اینکه شهید منتظر قائم در راه پیشبرد انقلاب و تحقق آرمان‌ها و دستورات امام خمینی (ره) خطرهای بسیاری را به جان می‌خرید، خاطرشان کرد: شهید منتظر قائم همیشه درصدد این بود که علی‌وار زندگی کند؛ چنانچه هیچ‌گاه به تجملات اهمیت نمی‌داد و زندگی خاصی را انتخاب کرده بود و همه زندگی خود را وقف اسلام کرده بود؛ همچنین به یاد دارم که شهید همیشه در پی این بود که در راه حضرت علی (ع) و امام حسین (ع) زندگی کند.

مدرس ثانوی، ولایتمداری را از بی‌نظیرترین شاخصه‌های شهید منتظر قائم دانست و عنوان کرد: شهید منتظر قائم اوایل انقلاب تحت فرمان رهبری بود؛ چنانچه شهید همیشه درصدد این بود که ا گر خواسته باشیم که کفر نابودشده و اسلام پیروز شود، باید از رهبری تبعیت کرد که این روحیه در همان اوایل نوجوانی در وی بیدار بود.

وی بابیان اینکه شهید منتظر قائم از نظر پیروی از ولایت‌فقیه بسیار مصر بود و حرف‌های امام را لازم‌الاجرا می‌دانست، اضافه کرد: جوانان باید در مطالعه سرگذشت این شهیدان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و آن‌ها باید بدانند که اگر خواستار این هستند که انقلاب به دست نااهلان نیفتد، باید پیرو راه شهیدان باشند و راه آن‌ها را سرلوحه کار خویش قرار دهند.

همسر شهید منتظر قائم در پایان تأکید کرد: تنها در‌خواستی که از مسئولین داریم این است که راه شهدا را در رسانه‌ها بازگو کنند تا سیره و روش شهدایی همچون شهید منتظر قائم به نسل‌های دوم و سوم انقلاب ارائه شود و همچنین امید است که در سایه رهبری راه شهیدان در جامعه جاویدان بماند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار