معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد اعلام کرد: هم‌اکنون هزار و 552 کودک کمتر از پنج سال مبتلا به سوءتغذیه از سبد غذایی بهره‌مند هستند و 223 کودک نیازمند پشت نوبت دریافت سبد غذایی قرار دارند.
کد خبر: ۵۹۵۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹ 25 April 2018

«محمدحسین جمال پور» با اشاره به اهمیت ارائه خدمات درمانی به مددجویان تحت حمایت، گفت: هفت میلیارد و 652 میلیون تومان برای ارائه خدمات درمانی، بهداشتی، تغذیه کودکان کمتر از پنج سال و بیمه‌های تأمین اجتماعی مددجویان تحت حمایت استان یزد و نیازمندان موردی در سال 96 هزینه شد . 

وی با اشاره به خدمات درمانی ارائه‌شده به مددجویان تحت حمایت، بیان کرد: سال گذشته سه میلیارد و 863 میلیون تومان برای هزینه‌های درمانی جامعه هدف تحت حمایت در زمینه‌های فرانشیز، خدمات بستری، دارو و دندانپزشکی پرداخت شد . 

جمال پور با بیان این که این نهاد نسبت به پرداخت بیمه‌های اجتماعی مددجویان تحت حمایت نیز اقدام می‌کند، افزود: دو میلیارد و 292 میلیون تومان برای حق بیمه‌های اجتماعی هزار و 547 نفر از زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های خودکفایی طی سال 96 هزینه شد این در حالی است که 54 درصد از مشمولان ساکن شهرستان یزد هستند . 

وی با بیان این که حدود 500 بیمار صعب‌العلاج تحت حمایت هستند، گفت: طی این مدت 291 میلیون تومان به مددجویان مبتلابه بیماری‌های صعب‌العلاج همچون سرطان، حسی و حرکتی، اعصاب و روان، بیماری‌های عفونی حاد، خونی و شدید داخلی اختصاص یافت . 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان با اشاره به فعالیت این نهاد برای ارتقای شاخص‌های بهداشتی مددجویان بیان کرد: طی سال گذشته 9 هزار و 245 مددجوی تحت حمایت از خدمات متنوع بهداشتی شامل بهداشت دهان و دندان، دوره‌های آموزش سلامت، بسته‌های بهداشتی، ارزیابی سلامت زنان، بینایی‌سنجی قالیبافان و دانش آموزان، بیماریابی و غربالگری انواع بیماری‌های مزمن همچون دیابت، فشارخون، قلب و عروق بهره‌مند شدند . 

وی با بیان این که در این مدت 166 میلیون تومان برای ارتقای شاخص‌های بهداشتی جامعه هدف تحت حمایت هزینه شد، افزود: خدمات بهداشتی ارائه‌شده بیشتر مددجویان تحت حمایت ازجمله سالمندان، زنان سرپرست خانوار و دانش آموزان را شامل می‌شود . 

جمال ‎ پور در بخش دیگری از گزارش خود به برنامه حمایتی کمیته امداد برای تغذیه کودکان کمتر از پنج سال اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون هزار و 552 کودک کمتر از پنج سال مبتلا به سوءتغذیه از سبد غذایی بهره‌مند هستند و سال گذشته یک میلیارد و 206 میلیون تومان برای این منظور هزینه شد . 

وی با بیان این که 223 کودک نیازمند پشت نوبت دریافت سبد غذایی قرار دارند، افزود: سال گذشته 169 کودک بهبودیافته از برنامه حمایتی کمیته امداد استان یزد خارج شدند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار