مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان یزد:
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان یزد با اشاره به اینکه به 330 روستای این استان به‌صورت سیار آب‌رسانی می‌شود، گفت: میزان بارندگی در استان یزد 60 درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۵۹۵۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸ 25 April 2018

 محمد فاتحی در جلسه شورای مدیریت بحران شهرستان ابرکوه، اظهار کرد: آمار بارندگی استان یزد در مقایسه با سال گذشته حدود 60 درصد کاهش داشته و تمام مناطق استان و به‌ویژه روستاها را تحت تأثیر قرار داده است. به نحوی که از هزار و 200 روستای استان آب شرب حدود 330 روستا به‌صورت آب‌رسانی سیار تأمین می‌شود.

فاتحی بابیان اینکه 440 بند آبی تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی در استان وجود دارد، اذعان کرد: در حال حاضر حدود 80 حلقه از چاه‌های تأمین آب خشک و از مدار بهره‌برداری خارج‌شده است. ضمن اینکه 200 حلقه چاه، چشمه و قنات نیز دچار کاهش کیفیت آب شده‌اند.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان یزد تصریح کرد: نیاز آبی روستاهای کل استان هزار و 300 لیتر در ثانیه است در حالی که منابع ما فقط 800 لیتر بر ثانیه آب دارد که آن‌هم حدود 300 لیتر آن دچار کیفیت نامطلوب بوده و فقط 300 لیتر آب مناسب و با کیفیت در دسترس است.

وی بابیان اینکه در میان شهرستان‌های استان، تفت بیشتر از همه با مشکل مواجه است، خاطرنشان کرد: کمترین مشکل در شهرستان ابرکوه وجود دارد و دلیل آن‌هم داشتن منابع آب پایدار در روستاها و همچنین تعریف دو مجتمع آب‌رسانی در بخش‌های مرکزی و بهمن است که موجب شده است هیچ‌کدام از روستاها نیازمند آب‌رسانی سیار نباشد.

فاتحی یادآور شد: در ابرکوه به علت پراکندگی روستاها، فرسوده بودن شبکه آب‌رسانی و قدمت تأسیسات، مشکل هدر رفت آب کاملاً محسوس است؛ بنابراین امسال سیاست مدیریت مصرف برای ابرکوه در دستور کار قرار دارد و پیشنهاد می‌شود بخشی از اعتبارات در شورای برنامه‌ریزی شهرستان برای همین موضوع اختصاص داده شود.

این مقام مسئول ادامه داد: منطقه فراغه در بخش مرکزی به علت ضعف پایداری منابع آب و ضخامت کم سفره‌های آب زیرزمینی با کاهش شدید آب مواجه شده و می‌توان گفت نسبت به سایر مناطق وضعیت بحرانی دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار