مسئول دبیرخانه کانون‎های فرهنگی هنری مساجد استان یزد:
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد گفت: باید نیاز امروز را بشناسیم و به دور از سلایق سیاسی کار فرهنگی را انجام داد.
کد خبر: ۵۹۵۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴ 24 April 2018

حجت‌الاسلام مصطفی گرجی در دیدار با مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان اردکان با اشاره به اهمیت انجام کارهای گروهی گفت: باید با آگاهی از شرایط زمان خود و بهره‌گیری از پتانسیل جوانان و همدلی در شبهات زمان خود گرفتار نشویم.

وی اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی هنری از سال 71 در مساجد به‌عنوان یکی از پایگاه‌های بسیار مستحکم و مورد اعتقاد و اعتماد مردم شروع به فعالیت کرده است. کانون‌های فرهنگی هنری بازوهای فرهنگی مسجد برای بالا بردن کارکردهای مساجد هستند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد گفت: 75 درصد از قشر جامعه ما قشر خاکستری است که شاید پایگاه اجتماعی خوبی نداشته باشند که ما باید بدانیم با این قشر چه کرده‌ایم و قرار است که چه‌کاری بکنیم.

وی با اشاره به وجود 810 کانون فرهنگی هنری در سطح استان یزد گفت: از این تعداد، 29 کانون در شهرستان اردکان فعالیت دارد. ما باید کارکرد کیفی کانون‌ها را افزایش دهیم و حوزه‌های فعالیت آن‌ها را مشخص کنیم. ما باید در حوزه کودک، نوجوان، جوان و جذب قشر خاکستری و حوزه خانواده کارکنیم. باید در فعالیت‌های کانون از قالب هنر برای فهم دین و انسانیت به‌خوبی استفاده کنیم.

این مقام مسئول اظهار داشت: کار فرهنگی را نمی‌شود در ساعات اداری انجام داد. اگر کسی به این فکر است که در این ساعات کار فرهنگی انجام دهد زهی خیال باطل. باید نیاز امروز را بشناسیم و به‌دوراز سلایق سیاسی ‌کار فرهنگی انجام داد. کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید از طریق فکر و دانایی، اقتصاد خود را نیز درست کنند.

وی در پایان گفت: امام جماعت مسجد مدیر مسجد است و باید برای دانش‌افزایی این مدیران تلاش کرد. یکی از مشکلات ما در کانون‌های مساجد این است که اکثر رابطین ما دارای سن زیادی هستند که هیچ مفاهمه‌ای با نسل جوان امروز ما ندارند. جوانان باید پای‌کار بیایند و مطالبه گری کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار