مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به برداشت محصول توت به عنوان یکی از میوه‌های نوبرانه فصل بهار، گفت: امسال حدود 1.5 میلیارد تومان خسارت ناشی از سرمازدگی و تگرگ به باغداران یزدی در مورد اين محصول وارد شده است .
کد خبر: ۵۹۵۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 24 April 2018

«یدالله جوادپور» با اشاره به برداشت دو هزار و 510 تن محصول توت در استان، اظهار کرد: این میزان برداشت توت از 711 هکتار از باغات زیر کشت این درخت حاصل مي‌شود.

وی انواع گونه‌هاي توت کشت شده در اين استان را شامل توت‌های سفید، خرمایی، سياه و شاه‌توت ذكر كرد.

این مسئول با اشاره به توليد اين محصول در شهرستان‌های مهریز، اشکذر، تفت، خاتم و اغلب شهرستان‌های استان، اظهار كرد: معمولاً این درخت به عنوان تکمیل‌کننده باغات در مجاورت درختان اصلی مانند بادام، زردآلو و غیره کشت می‌شوند . 

وي به خسارت‌های ناشی از سرمازدگی و تگرگ در سالجاري به اين محصول نيز اشاره و بیان کرد: امسال حدود 1.5 میلیارد تومان خسارت از اين محل به باغداران یزدی وارد شده است . 

لازم به ذكر است؛ توت یکی از میوه‌های سازگار با آب و هوای یزد است که در بسیاری از مناطق و باغات استان می‌روید.

این میوه در انواع مختلفی در استان وجود دارد ولي شهرستان مهریز به دلیل دارا بودن منطقه تفریحی توتستان به عنوان بزرگترین منطقه برداشت توت استان، بیشترین سهم را در پرورش و کشت این میوه دارد . 

میوه توت به عنوان یکی از نوبرانه‌های فصل بهار از اواخر فروردین ماه تا اواسط مهرماه متناسب با نوع آب و هوای هر منطقه برداشت می‌شود . 

این میوه دارای خواص بسیاری است و یکی از کاربردهای آن استفاده از خشک این محصول در آجیل زمستانه و به عنوان یکی از قندهای مناسب براي افراد مبتلا به دیابت است . 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار