مدیرعامل شرکت گاز استان یزد گفت: عملیات گازرسانی به روستاهای منطقه سبزدشت با اعتباری بالغ بر 41 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید .
کد خبر: ۵۹۵۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ 24 April 2018

آیین بهره‌برداری از عملیات گازرسانی به منطقه سبزدشت بافق با حضور معاون عمرانی استاندار یزد، مدیر عامل شرکت گاز استان یزد، فرماندار بافق و جمعی از مسوولان در دهستان سبزدشت این شهرستان برگزار شد .

«منوچهر فلاح» مدیر عامل شرکت گاز استان یزد در حاشیه این مراسم با بیان این‌که تامین گاز به عنوان یک زیرساخت مهم توسعه و پیشرفت منطقه محسوب می‌شود، اظهار کرد:عملیات گازرسانی به روستاهای منطقه سبزدشت با اعتباری بالغ بر 41 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید .

وی افزود: این طرح شامل بیش از ۶۲ هزار متر شبکه توزیع، ۶۴ هزار متر خط تغذیه، یک ایستگاه TBS به ظرفیت پنج هزار متر مکعب بر ساعت و قابلیت نصب 600 عدد انشعاب و نصب یک ایستگاه cps است.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد،‌گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه سبزدشت امیدواریم سهم استفاده صنعت از گاز در این منطقه بر سهم خانوارها و رشد و توسعه صنایع کوچک و بزرگ را شاهد باشیم .

فلاح تصریح کرد: در تمامی شهرهای استان یزد گازرسانی کامل انجام شده و همه 21شهرستان از نعمت گاز شهری برخوردار هستند .

وی در ادامه با بیان این‌که از542 روستای واجد شرایط  392روستا از نعمت گاز برخوردار شدند، خاطرنشان کرد: حدود 80 روستا نیز پیمانکار در آن در حال فعالیت است و مابقی روستاها را تا پایان سال جاری تعیین تکلیف خواهیم کرد .

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد افزود: جمعیت روستایی استان که امروز از نعمت گاز برخوردارند 84درصد و در مجموع نیز جمعیت کل استان که از گاز بهره مند هستند 97درصد است که جزء استان های سبز در کشوربه شمار می‌آییم و یزد در بحث گازرسانی پیشرو است .

فلاح به یکی از دستاورد های مهم این اداره در سال گذشته اشاره و بیان کرد: کاهش مصرف 30میلیون لیتر فرآورده های نفتی با گازرسانی به واحد های صنعتی و تولیدی استان یکی از مهم ترین این دستاوردها بود .

گفتنی است؛با ورود گاز به این منطقه ۲۲ روستا از نعمت گاز برخوردار می شوند و کلنگ طرح گازرسانی به دهستان سبزدشت بافق در۲۱ فروردین ماه سال گذشته با حضور جمعی از مسوولان استانی و شهرستان به زمین زده شد و زودتر از موعد مقرر به بهره برداری رسید .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار