مدیرکل بنیاد مسکن استان یزد:
مدیرکل بنیاد مسکن استان یزد از اجرای طرح بازسازی بافت‌های با ارزش روستایی در استان یزد خبر داد.
کد خبر: ۵۹۵۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹ 24 April 2018

علیرضا قربانیان با تشریح طرح بهسازی بافت‌های با ارزش روستایی استان یزد اظهار داشت: این طرح به منظور شناسایی و ارتقای فضاهای با ارزش روستایی به منظور حفاظت، احیاء، مرمت بافت و کالبد واجد ارزش در روستا اجرا می شود.

وی بیان کرد: این طرح در راستای حفاظت و احیای ارزش‌های فرهنگی، تاریخی، کالبدی ـ فضایی، معماری و منظر روستایی و معرفی این ارزش‌ها در سطوح ملی و فراملی با هدف توسعه گردشگری اجرا خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان یزد عنوان کرد: بر این اساس در سال گذشته در روستای مزرعه کلانتر شهرستان میبد، طرح بهسازی بافت با ارزش روستایی در دست مطالعه قرار گرفته است.

قربانیان یادآور شد: علاوه بر این، تاکنون شش طرح مطالعاتی در سطح روستاهای استان تهیه و در پنج روستا عملیات بهسازی بافت با ارزش روستایی در فاز یک، اجرایی شده است.

وی در مورد طرح بهسازی روستاهای هدف گردشگری استان یزد نیز اظهار داشت: این طرح به منظور ساماندهی نظام فعالیت و اسکان همچنین پیش‌بینی امکانات و خدمات مورد نیاز برای توسعه گردشگری در روستاهای منتخب با عنوان روستاهای هدف گردشگری تهیه و اجرا می شود.

قربانیان ادامه داد: بر اساس این طرح، در سال گذشته طرح گردشگری در دو روستای طزرجان در شهرستان تفت و سریزد در شهرستان مهریز در دست مطالعه قرار گرفته است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار