فرماندار اردکان گفت: 41 طرح فراگیر و روستایی با میزان اشتغالزایی 120 نفر در این شهرستان به تصویب رسید.
کد خبر: ۵۹۵۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵ 24 April 2018

هادی مقیمی، در نشست کارگروه اشتغال شهرستان اردکان افزود: در کمیته اشتغالزایی فراگیر میزان 2 میلیارد و 965 میلیون تومان و در حوزه روستایی 4 میلیارد و 120 میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است .
وی در ادامه با اشاره به آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، تنها مسیر ثبت درخواست‌ها را سامانه سراسری کارا عنوان کرد.
این مسئول افزود: این سامانه به آدرس kara.mcls.gov.ir به‌منظور تسهیل در فرایند ارائه تسهیلات در اختیار سرمایه‌گذاران و کارآفرینان است.
فرماندار اردکان در ادامه تایید درخواست‌های وام اشتغال متقاضیان را مشروط به تایید نهایی در کارگروه استان جهت پرداخت تسهیلات عنوان کرد.
مقیمی از اختصاص منابع جدید در حوزه حمایت از مشاغل خانگی در سال جدید خبر داد و تصریح کرد: باید توجه داشت تسهیلات پرداختی از سوی ارائه‌دهندگان طرح‌های اشتغال در زمینه واقعی طرح به کار گرفته شود.
وی افزود: در این مسیر باید نظارت بیشتری از سوی کارگروه اشتغال صورت گیرد که پیشنهادات مطرح شده در زمینه نظارت بر نحوه عمکرد دریافت کنندگان تسهیلات به کمیته استان ارجاع داده خواهد شد.
در این نشست سه طرح عمده ارائه شده به کارگروه در زمینه اشتغال‌زایی بخش صنعت، رفاهی و فرهنگی و نیز میراث و گردشگری و صنایع دستی مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.
هدف از برنامه اشتغال فراگیر ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای جوانان به‌ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، ارتقای اشتغال پذیری، مهارت آموزی نیروی کار و حفظ و صیانت از نیروی کار موجود کشور است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار