امام‌جمعه شاهدیه بابیان اینکه دشمنان با استفاده از ابزارهای متعدد سعی در سیاه نمودن دل جوانان را دارند، گفت: آشنایی و مأنوس شدن جوانان با صحیفه سجادیه بسیار سازنده است.
کد خبر: ۵۹۴۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵ 23 April 2018

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود دهقان نیری، شامگاه یکشنبه در همایش صحیفه سجادیه که در محل امامزاده جعفر (ع) یزد برگزار شد، گفت: برخی بنا بر باورهای اشتباه تصور تفاوت ادعیه را در ذهن خود دارند درصورتی‌که این امری بیراه و اشتباه است، سخن اهل‌بیت(ع) همگی نور و هادی راه بشریت بوده و تفاوتی در بین آن‌ها وجود ندارد، این انوار الهی همواره بر زندگی بشر تابیده و راه درست در این ظلمت دنیا به او نشان می‌دهد و تفاوتی در کلام اهل‌بیت(ع) وجود ندارد.

وی بیان کرد: نکته‌ای که در صحیفه سجادیه مدنظر و برجسته می‌نماید از یک‌سو اصالت محتوای آن بوده و صحت‌وسقم آن مورد تأیید همگان است و از سوی دیگر ازآنجاکه ادعیه بیان نیازهای فطری انسان و سایر کلام اهل‌بیت (ع) مربوط به اخلاق و صفات است، لذا احساس انسان آن را به بیانی بهتر تصور می‌کند و مجموعاً کلام اهل‌بیت (ع) چه در قالب ادعیه و چه در قالب روایات و البته به‌شرط موثق بودن منبع، نور هدایت انسان را با خود دارد.

امام‌جمعه شاهدیه تصریح کرد: همان‌گونه که انسان در زندگی مادی خود به تمام ابزارهای موردنیاز زندگی تکیه و وابستگی دارد در عرصه روح و اخلاق نیز تمام ابعاد سخنان و رهنمودهای ائمه معصوم (ع) را نیاز دارد.

دهقان جذب جوانان به صحیفه سجادیه را بسیار ضروری و سازنده برای جامعه دانست و اذعان کرد: بنا بر روایات دل جوانان همچون لوحی درخشان و سفید است و تربیت و آینده جوانان منوط به نقش بسته‌شده بر آن لوح است، امروز دشمنان ما با استفاده از ابزارهای متعدد سعی در سیاه نمودن دل جوانان ما دارند که این موضوع توجه والدین به تربیت جوانان خود را می‌طلبد تا خدای‌ناکرده فریب سراب‌های راه را نخورده و به راه مناسب هدایت شوند.

وی بیان کرد: متأسفانه باوجود گذشت 40 سال با هنوز فعالیت چشمگیری در عرصه مبانی دینی نشده است، برای مثال امروز انس با و سرانه مطالعه مردم بسیار کم شده است، برخی حاضرند برای موارد غیرضروری و زودگذر هزینه‌ای گزافی را متحمل شوند ولی برای تهیه یک کتاب مناسب که یک‌عمر برای وی ماندگار است هزینه‌ای نمی‌کنند.

امام‌جمعه شاهدیه خاطرنشان کرد: البته هنوز هم دیر نشده و باید هرچه زودتر به سمت کتاب و کتاب‌خوانی رفته و بیش از این متضرر نشویم، امیدواریم با توجه هرچه بیشتر به این رهنمودهای سازنده به‌ویژه توجه مضاعف به صحیفه سجادیه بتوانیم نورانیت زندگی خود را همواره بیشتر کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار