رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد خبر داد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از پرداخت بیش از 440 میلیارد ریال اعتبارات بلاعوض به طرح‌ سیستم‌های آبیاری نوین در استان یزد خبر داد.
کد خبر: ۵۹۴۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲ 23 April 2018

سید جمال سجادی‏‏‌پور در بازدید از طرح آبیاری کم‌فشار روستای دهشیر تفت، گفت: امروز شاهد اجرای سیستم نوین آبیاری به‌صورت تجمیعی و کم‌فشار در دهستان دهشیر هستیم که این طرح در 156 هکتار از اراضی کشاورزی و باغی این روستا و بیش از 220 بهره‌بردار در حال اجراست.

وی افزود: این طرح که بدون شک تأثیر بسیار زیادی در مدیریت و جلوگیری از هدر رفت آب دارد بااعتبار بلاعوض 21 میلیارد ریالی در حال اجراست و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد. امیدواریم با اجرای این سیستم‌ها که راندمان آبی ما را تا 75 درصد ارتقاء می‌دهد بتوانیم شرایط سختی را که استان یزد ازلحاظ کم‌آبی دارد پشت سر بگذاریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد تأکید کرد: در سال گذشته هم درمجموع در سطح استان در بیش از سه هزار هکتار از اراضی زارعی و باغی استان یزد سیستم‌های نوین آبیاری اجراشده است که در اجرای این طرح‌ها بیش از 440 میلیارد ریال اعتبارات بلاعوض پرداخت‌شده است.

سجادی پور تصریح کرد: در سال 97 نیز امیدواریم بتوانیم با اجرای سیستم‌های قطره‌ای و کم‌فشار راندمان آبی استان را ارتقاء دهیم. همه بهره‌برداران سطح استان می‌توانند به ازای هر هکتار اجرای سیستم آبیاری قطره‌ای از تسهیلات بلاعوض 10 میلیون تومانی و تسهیلات بلاعوض چهار و نیم میلیون تومانی به ازای هر هکتار آبیاری کم‌فشار استفاده کنند.

این مسئول در پایان اظهار داشت: شرایط بسیار خوبی از طرف دولت برای این منظور در نظر گرفته‌شده است که امیدواریم کشاورزان و بهره‌برداران استان از این شرایط به نحو مطلوب استفاده کنند؛ چراکه اجرای سیستم‌های آبیاری نوین نقش مهمی در مدیریت منابع آب در بخش کشاورزی دارد و به ما کمک می‌کند تا در مراحل بعدی نسبت به تغییر کشت در مناطق مختلف استان از کشت‌های پرآب خواه و کم بازده به کشت‌های کم آب خواه و اقتصادی اقدام کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار