معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان یزد:
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به نقش موثر مددکاران اجتماعی در کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: مددکاران برای تأثیرگذاری بیشتر باید سطح دانش و اطلاعات خود را به طور مستمر ارتقاء دهند.
کد خبر: ۵۹۴۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸ 23 April 2018

 محمدحسین رحیمی زاده در دیدار جمعی از مددکاران یزدی با اشاره به‌ضرورت توجه و حمایت از این قشر مهم، اظهار داشت: مددکاران نقش مهمی که در حل تعارضات، اختلافات و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند که این نقش‌ها این قشر را به یکی از اقشار مهم و تأثیرگذار جامعه تبدیل کرده است.

وی افزود: مددکاران اجتماعی محرم اسرار مردم‌اند و مردم به دلیل این جایگاه شغلی به آن‌ها اعتماد کرده و آن‌ها را به‌عنوان گوش شنوای مشکلات و درخواست‌های خود می‌بینند. با همین اعتمادی که مردم به مددکاران دارند و مشکلات خود را با اعتماد کامل بیان می‌کنند بسیاری از مشکلات اجتماعی و فردی رفع می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد تأکید کرد: اینکه فردی بتواند با سخن و مشاوره از مشکل افراد گره‌گشایی کند خیلی ارزشمند است و در پیشگاه خداوند اجر و ثواب فراوانی دارد.

رحیمی زاده تصریح کرد: نکته مهمی که باید موردتوجه همه مددکاران قرار گیرد این است که شما باید سطح اطلاعات و دانش خود را مستمراً ارتقا دهید تا با دیدگاه‌ها و نظرات نو که می‌تواند تأثیر خوبی بر افراد مراجعه‌کننده به شما داشته باشد، آشنا شده و آن‌ها را به کار ببندید.

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه نباید به حرفه مددکاری به‌عنوان شغل نگاه کرد، اذعان داشت: جایگاه مددکاری از چنان اهمیت و جایگاهی برخوردار است که فرد مددکار نباید به حرفه و مسئولیت خود به‌عنوان شغل نگاه کند؛ بلکه باید رضایت خدا و رفع مشکلات مردم را در نظر داشته باشد که این مهم بسیار مهم و مقدس است.

این مقام قضایی در پایان گفت: مددکاران از اقشار شایسته و تأثیرگذاری هستند که باید مورد تجلیل و تشویق قرار گیرند؛ چراکه این موضوع سبب تلاش و همت بیشتر این قشر برای حل مشکلات و معضلات اجتماعی می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار