معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، گفت: کنگره حاج شیخ غلامرضا یزدی(فقیه خراسانی)، 20 اردیبشهت با حضور اساتید و مسئولان شاخص کشوری، در آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) یزد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۹۴۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵ 23 April 2018

«سیدخلف حوتی‌نژاد» در جلسه ستاد بزرگداشت مرحوم حاج شیخ غلامرضا یزدی(فقیه خراسانی) با بیان این‌که در تاریخ 20 دی ماه 1395 برگزاری این کنگره به تصویب انجمن ماخر استان رسید و در فروردین ماه سال 96 اولین فراخوان این کنگره به ادارات ارشاد و سازمان‌های تبلیغات، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های سراسر کشور ارسال شده است.

وی با اشاره به این‌که فعالیت بخش کنگره آیت الله «غلامرضا یزدی» از سال 96 آغاز شده است، افزود: طراحی و بارگذاری سایت رسمی حاج شیخ غلامرضا یزدی و فضاسازی حوزه‌های علمیه، مکان‌های علمی و پژوهشی استان از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه است.

معاون فرهنگی و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان این‌که دو تیم مصاحبه‌گر برای گرفتن مصاحبه مردمی و شخصیت‌های مطرح استان تعیین شده است، گفت: در مصاحبه‌های هماهنگ شده افراد تمام اطلاعات و داشته‌های خود از مرحوح شیخ غلامرضا یزدی را مطرح و در اختیار کنگره قرار می‌دهند.

حوتی‌نژاد دیدار با مقام معظم رهبری، آیت الله مکارم شیرازی،‌آیت الله صبحانی و آیت الله نوری همدانی را از دیگر اقدامات ارزشمند انجام شده در راستای کسب اطلاعات دقیق و صحیح از ابعاد مختلف مرحوم آیت الله شیخ غلامرضا فقیه خراسانی دانست و بیان کرد: توجه به بحث کیفیت مطالب جمع آوری شده یکی از اولویت‌های اصلی تیم اجرایی این کنگره است.

این مقام مسئول تهیه و چاپ کتابی با عنوان«گوهر شب چراغ یزد» حاوی مجموعه داستان‌های کوتاه برگرفته از خاطرات حاج شیخ که به زبان کودکان و نوجوانان نگارش شده است را از دیگر اقدامات در دستور کار ستاد برگزاری کنگره عنوان کردو ادامه داد: کتاب گوهر شب چراغ یزد و کتاب مجموعه مقالات ارسال شده در روز برگزاری کنگره رونمایی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: کنگره حاج شیخ غلامرضا یزدی(فقیه خراسانی)، 20 اردیبشهت ماه امسال با حضور اساتید و مسئولان شاخص کشوری، در آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) یزد برگزار می‌شود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار