مدیرکل منابع طبیعی استان یزد گفت: در سال گذشته در محدوده بافق با اعتباری بالغ بر ۱میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان ۴۵۰هکتار عملیات نهال کاری انجام شده که ۲۳۰هکتار آن در منطقه گودگوار صورت گرفته است.
کد خبر: ۵۹۴۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶ 23 April 2018

مدیرکل منابع طبیعی استان یزد در حاشیه بازدید از منطقه گودگوار بافق با بیان اینکه از سال۸۷ عملیات نهال کاری و بیان زدایی در این محدوده به وسعت ۵هزار و ۷۰۰هکتار صورت گرفته است گفت: در سال گذشته در محدوده بافق با اعتباری بالغ بر ۱میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان ۴۵۰هکتار عملیات نهال کاری انجام شده که ۲۳۰هکتار آن در منطقه گودگوار صورت گرفته است.
محمدرضا اخوندی افزود: از این میزان وسعت عملیات ۳هزار و ۶۰۹هکتار دیگر در طول برنامه قرار گرفته که با توجه به اعتبار تخصیص داده شده طی ۴سال دیگر به طور کامل این برنامه به اتمام می رسد.
وی همچینن با اشاره به عملیات مالچ پاشی در صورت نیاز در محدوده بافق خاطر نشان کرد:در این رابطه نقاط در سال جاری شناسایی شده اند که در صورت نیاز این عملیات با وسعت ۵۰۰هکتار برای شهرستان اجرایی و بخش عمده آن در بافق در نظر گرفته می شود.
مدیرکل منابع طبیعی استان یزد با بیان اینکه گودگوار منطقه ای استراژیک است تصریح کرد:عملیات نهال کاری و تثبیت خان در این منطقه باعث کاهش چشمگیر آسیب به تاسیسات زیربنایی و اماکن شهری و روستایی بافق شده است و این شهرستان با این ویژگی باعث شده که ریزگردها در اثر طوفان کمتر به این شهر ورود پیدا کنند.
فرماندار بافق نیز در حاشیه این بازدید با بیان اینکه در سال های گذشته یکی از علل های عدم توسعه بافت شهر وجود طوفان و بادهای موسمی بوده است گفت: این جنگل کاری در منطقه گودگوار باعث شده که سرعت طوفان کنترل و از ورود گردوغبار به داخل شهر جلوگیری شود.
محمدزاده رحمانی افزود:رسوب شن ها در موقع گردوغبار در منطقه گودگوار و حسن آباد بافق از ورود ریزگردها به شهر جلوگیری میکند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار