به مناسبت آغاز هفته سلامت، زنگ سلامت در مدارس اردکان به صدا درآمد.
کد خبر: ۵۹۴۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲ 23 April 2018

«هادی مقیمی» فرماندار اردكان در مراسم نماديني كه در آموزشگاه دخترانه فنی و حرفه‌ای فاطمةالزهرا(س) اردکان برگزار شد، با اشاره به شعار هفته سلامت با عنوان «پوشش همگانی سلامت، برای همه و هر کجا»، گفت: شعار امسال نقش اساسی در ایجاد جامعه‌ای سالم دارد و اگر آموزش‌های بهداشتی که به دانش آموزان داده می‌شود به خانواده ها منتقل شود، شاخص سلامت ما نیز در جایگاه بهتری نسبت به وضعیت کنونی قرار خواهد گرفت. 

فرماندار اردکان با یادآوری این مطلب که سلامت موهبتی الهی است ولي متاسفانه هنوز نیمی از جمعیت جهان از اين موهبت محروم هستند، تصریح کرد: «پوشش همگانی سلامت برای همه در همه جا»، شعاری است که نشان از اهمیت این حوزه دارد و باید نحوه داشتن جامعه سالم را از کودکی و دوران مدرسه آموزش داد. 

وی در ادامه فرهنگ مردم اردکان را به گونه ای خواند که به سلامت اهمیت زیادی می‌دهند، خاطرنشان کرد: اقدامات انجام شده در بخش بهداشت و درمان اردکان قابل تقدیر است و این دستاورد ناشی از تلاش و حمایت مدیران شبکه بهداشت و درمان اردکان به حوزه سلامت است. 

«سیدمحمد پورهاشمی» مدیر شبکه بهداشت و درمان اردکان نیز در این مراسم گفت: امروزه یکی از معضلات حوزه سلامت در سراسر جهان بیماری‌های غیرواگیردار است که برای کنترل آن باید اقدامات اساسی در نظر گرفته شود. 

وي علت اصلی بیماری های غیرواگیر دار را کم تحرکی دانست و گفت: امروزه به دلیل تغییر سبک زندگی، بیماری‌های غیرواگیردار افزایش پیدا کرده که برای داشتن جامعه‌ای پویا باید این بیماری‌ها کنترل شود. 

پورهاشمی با اشاره به این که در گذشته بیماری‌های واگیردار یکی از علل اصلی مرگ و میر در کشور به شمار می‌رود، تصریح کرد: به لطف نظام جمهوری اسلامی و برنامه‌های بهداشتی کشور بعد از انقلاب شاهد کاهش چشمگیر این گونه بیماری‌ها هستیم که امروزه در دور افتاده‌ترین روستاها نیز کنترل بیماری‌های واگیردار نیز همزمان با شهرها صورت می‌گیرد. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد كه طول عمر با کیفیت در عرصه کنونی مدنظر است که امیدواریم در حوزه سلامت هم از سوی دستگاه‌های مربوطه و هم از سوی مردم توجه بیشتری صورت پذیرد. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار