معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از تدوین سند جامع سلامت با سه هدف عمده افزایش امید به زندگی، افزایش کیفیت زندگی و جامعه توانمند و پویا خبر داد.
کد خبر: ۵۹۴۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱ 23 April 2018

 محمدحسن لطفی در نشستی خبری با اشاره به اینکه امسال وزارت بهداشت فراخوانی در راستای شعار هفته سلامت منتشر کرده و مردم را به مشارکت در تامین سلامت فراخوانده است، اظهار داشت: ۷۵ درصد بحث سلامت مردم باید توسط خود آنها و حاکمیت تامین شود.

وی بیان کرد: در این زمینه مشارکت باید آگاهانه، داوطلبانه، مبتنی بر توانمندسازی مردم و در نهایت متعهدانه و مسئولانه باشد.

رئیس مرکز بهداشت استان یزد با تاکید بر اینکه در چرخه درمان، رعایت حال افراد جامعه باید مدنظر باشد و با آنها مسئولانه برخورد شود، تصریح کرد: در راستای وظایف مردم و مسئولان و حاکمیت در امر سلامت، سند جامع سلامت مردم استان یزد در دست تدوین است.

لطفی خاطرنشان کرد: این سند با سه هدف کلان از جمله افزایش امید به زندگی، افزایش کیفیت زندگی و داشتن جامعه توانمند تدوین خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در استان یزد دسترسی مردم در مناطق شهری و روستایی به خدمات سلامت عادلانه است، افزود: ۹۰ پایگاه سلامت، ۱۷۱ خانه بهداشت، ۷۱ مرکز دندانپزشکی، دو کلینیک بیماری‌های رفتاری و یک مرکز کنترل بیماری‌های واگیردار فعال است و به مردم در مناطق مختلف خدمات ارائه می دهد.

لطفی ادامه داد: در مورد کیفیت خدمات نیز ادعایی نداریم و معتقدیم باید پرسنل خود را توانمند کنیم ضمن اینکه بحث کارایی سیستم نیز بسیار حائز اهمیت است و در صدد ارتقاء آن هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شاخص‌های سلامت در استان یزد ا ظهار داشت: استان یزد در زمینه کم‌تحرکی و ابتلا به دیابت جزو پنج استان اول کشور، در زمینه ابتلا به فشار خون جزو ۹ استان اول، در زمینه چاقی و اضافه وزن در رتبه ۱۴، مصرف فست فود در رتبه ششم، مصرف ماهی رتبه ۲۶، میوه و سبزی رتبه ۱۹ و مصرف دخانیات در رتبه ۱۲ در بین ۳۰ استان کشور قرار دارد.

وی عنوان کرد: به طور قطع ارتقاء سواد سلامت مردم از مواردی است که می تواند شاخص‌های سلامت استان را ارتقاء دهد و رسانه ها در این زمینه بسیار اثرگذار هستند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار