معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس مرکز شورا‌های حل اختلافات کشور در مراسم افتتاح مجتمع مرکزی شورا‌های حل اختلاف استان یزد از مخدومه شدن ۳۳ درصد از پرونده‌های حقوقی به صلح وسازش خبر داد.
کد خبر: ۵۹۴۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰ 22 April 2018

معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس مرکز شورا‌های حل اختلافات کشور با اشاره به مختومه شدن سه میلیون و ۲۰۰ هزار پرونده از سه میلیون و ۴۰۰ پرونده گفت: این تعداد پرونده مختومه حتی به دادگستری هم نرفته و ۳۳ درصد از این پرونده‌ها به صلح و سازش مخدومه شده است که حاکی از رضایت مردم از عملکرد شورا‌های حل اختلاف است.

حجت الاسلام محمد مهدی احمدی  میانجی بابیان اینکه ۵۸ درصد پرونده‌های حقوقی استان به به شورای حل اختلاف فرستاده می شود افزود: از این تعداد ۴۲ درصد به دادگستری ارسال می‌شود و شورای حل اختلاف از نظر کمیت کمک بزرگی به دستگاه قضایی می کند، اما باید تلاش کنیم صلح و سازش را بیشتر کنیم چراکه اصل و مبنای شورا صلح و سازش است.

رئیس مرکز شورا‌های حل اختلافات کشور با اشاره به پرداخت چندین ساله بیمه با به اعضای شورا‌ها، مشکل سابقه را بیان کرد و ادامه داد :سازمان تامین اجتماعی اعضارا به صورت اقسای بیمه کند و همچنین کسانی که در آزمون استخدام قبول شوند سابقه؛ و بیمه از همان زمان برایشان حساب خواهد شد.

وی همچنین خطاب به اعضای شورا‌های حل اختلاف گفت: نمایندگان مجلس هستند که می‌توانند حداقل به جای ۲۰ درصد سهمیه برای استخدام اداری دادگستری از طریق شورا‌های حل اختلاف این درصد را به ۵۰ درصد و بیشتر تغییر دهند.

معاون قوه قضائیه اظهارداشت: ۴۰ میلیارد تومان از مسئولین طلب داشتیم که تنها ۱۶ میلیارد تومان آن را دریافت کردیم که نشان از مشکل کمبود بودجه در مرکز شورا‌های حل اختافات کشور است.

رئیس مرکز شورا‌های حل اختلافات کشور با اشاره به بیکاری جوان‌ها گفت: جوانان از بیکاری رنج می‌برند و کار داوطلبانه، وقتگیر و کم مزد شورای حل اختلاف را به بیکاری ترجیه می‌دهند و تمام مشکلت را تحمل می کنند، اما بعضی از ساختمان‌هایی که در آن کاری میکنند قابل تحمل نیست و صبرآن‌ها قابل تقدیر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار