رییس بخش فیزیک فضای دانشگاه یزد خبر داد؛
عضو هیات علمی بخش فیزیک فضای دانشکدۀ فیزیک دانشگاه یزد به ‌عضویت آکادمی علوم بین‌المللی اوراسیا در آمد.
کد خبر: ۵۹۴۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 22 April 2018

دکتر«سیدمجید میررکنی»،‌ با اشاره به ظرفیت علمی و اجرایی اساتید دانشگاه یزد، اظهار کرد: دکتر«محمدحسین معماریان» عضو هیات علمی بخش فیزیک فضای دانشکدۀ فیزیک دانشگاه یزد به ‌عضویت آکادمی علوم بین‌المللی اوراسیا در آمد.

وی افزود: آکادمی علوم بین‌المللی اوراسیا (IEAS) در سال۱۹۹۴ از سوی محققان برجسته‌ای از اروپا و آسیا تاسیس شده است.

رییس بخش فیزیک فضای دانشگاه یزد‌،گفت: IEAS سازمانی است که محققان برجسته را برای حل مشکلات حیاتی مشترک کشورهای اوراسیا در حوزه توسعه اجتماعی، انرژی جهانی، حفاظت از محیط زیست و غیره جمع کرده است.

میررکنی: مراکز علمی ملی در روسیه، بلاروس، چین، یونان، آلمان، ایتالیا، اوکراین، فرانسه، ژاپن، انگلستان و کشورهای دیگر در ۱۸مرکز سازمان یافته‌اند.

این استاد برجسته دانشگاه یزد، با بیان این‌که حدودا ۷۰۰ نفر از ۳۵ کشور عضو این آکادمی هستند،‌تصریح کرد: فعالیت‌های IEASمی‌توان به برگزاری ۸۵ کنفرانس و ۱۴ رویداد بزرگ بین‌المللی اشاره کرد.

وی در پایان با اشاره به این‌که IEAS برای ایجاد یک سیستم بین المللی تحقیقاتی (علمی، پژوهشی و کاربردی) و همچنین آموزشی کار می‌کند،‌ خاطرنشان کرد: از اهداف IEAS ، انجام تحقیقات علمی در زمینه سنجش از دور ماهواره‌ای زمین برای تشخیص انتشار گازهای مصنوعی مضر به منظور بهبود روش‌های نظارت بر محیط زیست، پیش بینی حوادث فاجعه بار طبیعی، جلوگیری از آثار خطرناک و مضر فعالیت‌های انسانی بر روی اکوسیستم‌های زمینی و آبزی، تأثیر عوامل نجومی و حرکت جهان در تغییرات اقلیمی و نظارت ماهواره ای با استفاده از داده ها از محدوده طیفی مختلف، بازسازی ویژگی‌های امواج سطحی و لایه‌های آب زیرزمینی از تصاویر ماهواره‌ای می‌توان نام برد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار