از اسفند ماه 1396 با مصوبه هیات مدیره صندوق حمایت از ورزشکاران ، مستمری ستاره های المپینی که از چند نهاد دولتی حقوق می گرفتند و درآمدهایی نجومی داشتند ، قطع شده است.
کد خبر: ۵۹۳۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۷ 21 April 2018

به گزارش «تابناک یزد»، دایره ورزشکاران حقوق بگیر گسترده است اما در صدر این ورزشکاران افرادی هستند که در المپیک های گذشته موفق به کسب مدال شده اند، از محمد نصیری که در المپیک 1968 مکزیکوسیتی مدال طلا گرفت تا قهرمانان ایرانی المپیک های بعدی یعنی حسین رضازاده، علیرضا دبیر و هادی ساعی.

مسعود جهانگرد از اعضای هیات رییسه کمیته صندوق پیشکسوتان و بازنشستگان ورزشی با تایید این خبر به جام جم آنلاین گفت: «این تصمیم از مدتها قبل مصوب شده بود و در نهایت اسفند ماه به مرحله اجرایی درآمد. خوشبختانه بسیاری از ورزشکارانی که از صندوق حمایت از ورزشکاران حقوق می گرفتند نیاز مالی ندارند و می توانند بدون کمک های این صندوق زندگی مرفهی داشته باشند.»

وی افزود: «متاسفانه صندوق حمایت از ورزشکاران از مدت ها پیش با مشکلات بسیار زیادی روبرو شده است و دیگر توان این را ندارد که تمام ورزشکاران را تحت پوشش مالی خود قرار بدهد اما باز هم سعی می کنیم با رایزنی های مختلف با نهادهای ذیربط این مشکل را حل کنیم. »

صدای اعتراض بلند شد

اما حقوقی که به ورزشکاران المپین ماهانه داده می شد چقدر بود؟ بر اساس گفته های جهانگرد سقف حقوق 5 میلیون تومان بوده است.

حقوق ها از یک میلیون تومان شروع می شده و تا همان 5 میلیون تومان می رسیده است. یک میلیون و 200، دو میلیون، دو و نیم میلیون ، سه میلیون و ... میزان حقوقی بوده است که ورزشکاران از این صندوق دریافت می کرده اند. عباس جدیدی نیز در بین حقوق بگیران است.

البته پس از قطع شدن حقوق ورزشکاران که البته با اطلاع قبلی بوده صدای اعتراض آنها بلند شد. نکته بسیار جالب این است که در صدر اعتراض کنندگان ، ورزشکارانی هستند که خود ثروت میلیاردی دارند و اصولا نیازی به حقوق های یک میلیون تا 5 میلیونی ندارند و درآمدهای اصلی شان از منابع دیگری حاصل می شود.

به هر حال قطع حقوق ورزشکاران اتفاق خوشایندی نیست. از مولتی میلیاردرهای معترض که بگذریم به برخی از ورزشکاران می رسیم که با وجود داشتن ویترینی از افتخارات ورزشی هنوز از لحاظ مالی مشکلات متعددی دارند...

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار