مدیر کل بهزیستی یزد:
مدیرکل بهزیستی استان یزد اظهار كرد: کار مددکاری، کار حمایتی نیست اعتقاد داریم مددکاران بهزیستی نقش توانبخشی و توانمندسازی دارند.
کد خبر: ۵۹۳۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۶ 21 April 2018

 دکتر «جلیل عفتی» ضمن بیان این مطلب در سومین همایش مددکاری اجتماعی استان، گفت: کمیته‌های ورودی بهزیستی، توانمندسازی و توانبخشی و نه صرفاً پذیرش، است. 

وي در ادامه تاكيد كرد: اگر با نگاه توانبخشی و توانمندسازی عمل شود، در جهت ارتقا جامعه درست قدم برداشته‌ایم. 

وی گفت: بهزیستی مفتخر است که این نگاه را در جامعه اشاعه داده، آن هم در زمانی که نگاه حمایتی در مددکاری مطرح بود. 

مدیر کل بهزیستی استان از تشکل‌ها و مراکز غیردولتی خواست در بحث مددکاری اجتماعی به صورت تخصصی ورود کنند و شناخت جامعه را نسبت به مددکاری و نقش و جایگاه آن افزایش دهند. 

وی گرامیداشت روز مددکار را تذکری در امر برنامه‌ریزی و توجه به معضلات اجتماعی دانست و گفت: بی‌توجهی در تعریف سلامت در کشور باعث شده حوزه اجتماعی مورد غفلت قرار بگیرد و فقط سلامت از بعد جسمی مدنظر باشد. 

عفتی با بیان این که خیلی از مسایل سلامت فقط به  جسم نیست، اظهار كرد: مقوله‌های متعددی حوزه سلامت را در بر می‌گیرد یکی از آنها سلامت اجتماعی است. 

وی افزود: در حوزه اجتماعی باید به زیر ساخت‌ها و مواردی که در سلامت موثر است، توجه كرد که اگر این اتفاق بیافتد، معضلات اجتماعی کمتری خواهیم داشت. 

گفتنی است؛ سومین همایش مددکاری اجتماعی با شعار « مددکاری اجتماعی و ارتقاء پایداری اجتماعی با تمرکز بر نهاد خانواده» با حضور مددکاران اجتماعی استان به میزبانی بهزیستی برگزار شد. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار