امام جمعه اردکان با اشاره به واقعه طبس گفت: این واقعه مصداقی از نصرت الهی است.
کد خبر: ۵۹۳۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲ 21 April 2018

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردکان ضمن توصیه و سفارش به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه با تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه به بیان فضائل و مناقب حضرت امام حسین (علیه‌السلام) پرداخت و گفت: آن حضرت شخصیتی بی‌نظیر بر روی زمین است که دل‌ها را مانند مغناطیس به خود جذب می‌کند.

وی ضمن تبریک روز پاسدار اظهار داشت: به‌حق می‌توان حضرت امام حسین (علیه‌السلام) را بزرگ پاسدار دین اسلام دانست چراکه ادامه، بقا و حفظ دین اسلام به وجود آن حضرت بود و همه ما باید پاسدار اسلام و مکتب اهل‌بیت باشیم و از فرهنگ و معارف اسلام پاسداری کنیم.

امام‌جمعه اردکان در ادامه، با تبریک ولادت قمر بنی‌هاشم حضرت ابوالفضل العباس (علیه‌السلام) و روز جانباز از صبر و استقامت جانبازان تجلیل کرد و افزود: جانبازان مایه افتخار هستند و ما باید تلاش کنیم و از خداوند بخواهیم که مدیون شهدا، خانواده‌های شهدا، ایثارگران، آزادگان و این شهدای زنده نباشیم.

وی، همچنین فرارسیدن سالروز ولادت حضرت امام سجاد (علیه‌السلام) را تبریک گفت و افزود: لقب زین‌العابدین را پیامبر اسلام برای آن حضرت معرفی کردند و فرمودند؛ روز قیامت منادی ندا می‌دهد که زینت عبادت‌کنندگان کجاست و می‌بینم که فرزند من علی، پسر حسین، پسر علی، پسر ابوطالب بلند می‌شود و در بین صفوف مردم در محشر گام برمی‌دارد و همه او را به‌عنوان زین‌العابدین می‌شناسند.

حجت‌الاسلام شاکر در خطبه دوم ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران گفت: این نهاد فرهنگی و نظامی از ابتدای انقلاب خدمات زیادی به‌نظام و انقلاب کرده است و امروز هم ادامه دارد. ازجمله برچیدن طومار گروهک‌های تروریستی، دفاع از انقلاب در هشت سال جنگ تحمیلی، دفاع از حریم هوایی کشور، مقابله با جنگ اقتصادی دشمن. امروز هم سپاه در عرصه‌های امنیتی، نظامی و فرهنگی افتخارآفرین است. خداوند این سربازان سبزپوش و جان‌نثار اسلام و انقلاب را حفظ فرماید.

وی به پنجم اردیبهشت سالروز شکست خفت‌بار حمله نظامی آمریکا به ایران در صحرای طبس اشاره کرد و گفت: این واقعه علاوه بر رسوایی آمریکا ثمرات دیگری هم داشت ازجمله فروریختن هیمنه این ابرقدرت بود که این حمله نظامی این‌گونه منجر به شکست شد. هیمنه آمریکا و استکبار در چشم جهانیان شکسته شد و موجب اتحاد و یکپارچگی ملت ما شد و اعتقاد و باور مردم ما را به حقانیت راه امام و راه انقلاب اسلامی بیشتر کرد.

خطیب جمعه اردکان گفت: امام راحل عظیم‌الشأن ما حادثه طبس را امداد الهی نامیدند و فرمودند؛ شن‌ها مأمور خدا بودند، باد مأمور خدا بود. این اعتقاد و باور ماست. واقعه طبس مصداقی از نصرت الهی است. امام راحل ما به این معارف الهی و قرآنی باور داشت و خدا هم به او امداد رساند و مصداقی از این امداد الهی در چشم جهانیان آشکار شد. برخلاف همه پیش‌بینی‌ها باد و شن‌ها به کمک ملت ایران آمدند و استکبار را مفتضح کردند. این ایمان و باور باید در میان ما زنده باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار