شهردار بافق از بهره‌برداري مجسمه «شیخ محمد تقی بافقی» كه بیش از 4.3 میلیارد ریال صرف طراحي و ساخت آن شده است، همزمان با روز معلم خبر داد.
کد خبر: ۵۹۳۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۹ 21 April 2018

«سید علی نوروززاده» از آماده بهره‌برداری شدن طرح ايجاد میدان، محوطه‌سازی، ساخت و نصب مجسمه شیخ محمد تقی بافقی خبر داد و اظهار کرد: از چند ماه قبل با پیش‌بینی اعتباری افزون بر چهار میلیارد و 300 میلیون ریال آغاز شد كه هم‌اکنون مراحل نهایی را طی می‌کند و به زودی شاهد بهره‌برداری از این طرح عمرانی و فرهنگی هستیم. 

وی با تبریک پیشاپیش روز معلم و همزمانی آن با میلاد خجسته منجی عالم بشریت(عج)، تصریح کرد: فرصت خجسته‌ای برای رونمایی از مجسمه بزرگ معلم شهیر اخلاق و امر به معروف «حاج شیخ محمد تقی بافقی» است که همزمان با روز معلم و میلاد حضرت مهدی(عج) در میدانی به همین نام رونمایی می‌شود. 

يادآور شد؛ آیت الله «شیخ محمد تقی بافقی» یکی از عرفا و مفاخر بزرگ شهر بافق است تا 14 سالگی در زادگاهش تحت پرورش و تربیت پدرش قرار گرفت و سپس به یزد رفت تا تحصیلات حوزوی خود را آغاز کند. 

وی در سال ۱۳۲۰ هجري قمری در سن ۲۸ سالگی به نجف مهاجرت کرد و از محضر استادانی چون آخوند ملامحمدکاظم خراسانی و سید محمدکاظم یزدی، محدث نوری، سید حسن صدر کاظمینی، سید محمود مرعشی نجفی، سید احمد کربلایی، ملاحسین قلی همدانی و محمد بهاری همدانی استفاده کرد. 

این عالم ربانی پس از 17 سال اقامت در نجف اشرف، به قم رفت. پس از تأسیس حوزه علمیه قم به دست عبدالکریم حائری یزدی در اداره امور حوزه با وی همکاری کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار