مدیر حوزه علمیه یزد با بیان اینکه مسئولان در سال‌های گذشته نسبت به شعار سال آنچنان توجهی نداشتند گفت: حمایت از نخبگان منافع برخی را در کشور به خطر می‌اندازد.
کد خبر: ۵۹۳۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰ 21 April 2018

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس صبح امروز در جمع طلاب استان یزد با اشاره به شعار سال اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با نگاهی تیزبینانه و دقیق به مسائل مختلف کشور از گذشته، حال و آینده می‌نگرند و نسبت به انتخاب شعار سال اقدام می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه یزد افزود: شعار حمایت از کالای ایرانی به نوعی از یکی از جامع و کامل ترین شعارهای این چند سال است زیرا که با این انتخاب دقیق مقام معظم رهبری می‌توان به اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید داخلی به خوبی رسیدگی کرد که البته این مسئله با همت جدی مسئولان و مردم امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه متأسفانه سال‌های گذشته مسئولان زیاد نسبت به شعارهای سال و عمل به آن‌ها اهتمام نداشتند تصریح کرد: امیدواریم که مسئولان کشور امسال نگاه جدی تری به شعار سال داشته باشند که توجه به آن می‌تواند بسیاری از گره‌های کور کشور را باز کند.

شمس با اشاره به اینکه امروزه کشور ما با مشکلات و معضلات بسیاری روبه رو است گفت: بدون شک اگر مسئولان نسبت به شعارهای انتخاب شده توسط رهبر معظم انقلاب جدیت داشته باشند بسیاری از مشکلات کشور مرتفع می‌شود.

مدیر حوزه علمیه یزد حل مشکل اقتصاد، اشتغال و بیکاری را توجه به تولید داخل و حمایت جدی از آن عنوان و اضافه کرد: اگر مسئولان به شکل جدی با مسئله قاچاق که یکی از عاملان اصلی ایجاد مشکلی بیکاری و اشتغال در کشور شده است برخورد کنند و از ورود کالای قاچاق به کشور جلوگیری کنند، شکی نیست که وضعیت کشور از این حالت سردرگمی خارج خواهد شد.

وی با بیان اینکه در کشور جمهوری اسلامی نخبگان و فعالان بسیاری در عرصه‌های مختلف وجود دارد اظهار داشت: در این سال‌ها نسبت به تولیدات این افراد در کشور توجهی نشده که این بی توجهی عامل فرار نخبگان به خارج از کشور و ارائه دستاوردهایشان به کشورهای دیگر شده است.

شمس افزود: این مسئله فرار نخبگان از کشورهای عوامل بسیاری دارد که یکی از آن‌ها این است که برخی از مسئولان منافعشان را در ورود کالای قاچاق می‌بینند و اگر بخواهند از ورود آن‌ها جلوگیری شود بدون شک منافع آن‌ها نیز به خطر می‌افتد که همین مسئله مهم سبب می‌شود که نسبت به نخبگان و تولیدات و اختراعات آن‌ها در کشور بی توجهی شود.

مدیر حوزه علمیه یزد با اشاره به نقش مهم روحانیون و طلاب در مساجد برای اشاعه فرهنگ استفاده از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: روحانیون و طلاب می‌توانند نقش مهمی در استفاده مردم از کالای داخلی داشته باشند و باید در منابر خود نسبت به این مسئله تاکید کنند و خود نیز شروع کننده این کار باشند که مردم هم همگام و همراه آن‌ها در این مسیر پر خیر و برکت هستند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار