فرماندار يزد خواستار شد؛
فرماندار يزد گفت: مديران دستگاه‌هاي اجرايي عضو كارگروه ساماندهي اتباع و مهاجرين خارجي با توجه به تأكيدات مديريت ارشد استان بايد در اين زمينه و بهبود شرايط اهتمام ويژه‌اي داشته باشند .
کد خبر: ۵۹۳۳۶۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۸ 20 April 2018

«مصطفي سالاري» در اولين جلسه كارگروه ساماندهي اتباع و مهاجرين خارجي شهرستان ضمن تقدير و تشكر از اقدامات دستگاه هاي اجرايي عضو اين كارگروه در سال گذشته اظهار کرد: از شش ماهه دوم سال گذشته جلسات كارگروه ساماندهي اتباع و مهاجرين خارجي در شهرستان يزد به صورت مستمر تشكيل شد كه با همراهي تعامل ادارات و نهادها اقدامات خوبي انجام شده است .
وی با بيان اين‌كه موضوع ساماندهي اتباع خارجي در استان و به ويژه شهرستان يزد در جلسات شوراي تأمين شهرستان و استان مطرح و مورد تأكيد قرار گرفته است،‌افزود: ساماندهي اتباع خارجي در در حوزه اشتغال و سكونت از مهمترين مسائلي است كه در سالجاري در سطح استان پيگيري خواهد و مديريت ارشد استان نيز بر اين امر تأكيد ويژه اي داشته اند .

فرماندار یزد با اشاره وجود قوانين و مقررات مشخص در اين زمينه،‌گفت: در سالهاي گذشته نيز اقدامات مشابه اي به منظور ساماندهي اتباع خارجي در سطح شهرستان انجام شده كه متأسفانه به علت جزيره اي عمل نمودن دستگاه ها به نتايج مطلوب و مناسبي ختم نشده است .

سالاری هدف از برگزاري اين جلسات را هماهنگي براي تعيين نقشه راه واحد و هموار سازي مسير دستيبابي به اهداف مشخص شده دانست و ابراز اميدواري كرد در سال جاري همه ادارات و نهادهاي موضوع ساماندهي اتباع خارجي را صدر فعاليت هاي خود قرار دهند و در اين زمينه همت مضاعفي داشته باشند .

وی خواستار بهره‌مندي و استفاده از طرح‌هاي ساير شهرستان هاي استان در اين مورد شد و تصریح کرد: اقدامات مشابهي كه در ساير شهرستان ها انجام شده بايد با توجه به اطلاعات آماري، ظرفيت ها و محدوديت‌هاي شهرستان تدوين و اجرايي شود .

فرماندار يزد در ادامه به موضوع ساماندهي ضايعات فروشي هاي سطح شهر يزد نيز اشاره كرد و افزود: اين موضوع در استان بررسي شده و خوشبختانه با نظر مساعد مسئولين زمين واگذاري براي ايجاد مجتمع اختصاص يافته كه با مشخص شدن طرح و مشاور توسط شهرداري يزد مقدمات واگذاري به افراد متقاضي نيز فراهم خواهد شد .

سالاري در بخشي ديگر از سخنان خود با بيان اين‌كه دولت به منظور بهبود وضعيت سكونت در برخي از مناطق بافت تاريخي و سكونتگاه هاي غيررسمي طرح هاي ويژه اي با مشاركت در بخش خصوصي را در قالب ستاد بازآفريني پايدار شهري پيش بيني كرده است خاطرنشان كرد: اين طرح ها در محله هاي حسن آباد، اسكان، خلف باغ، شاه ابوالقاسم و قاسم آباد يزد اجرايي مي شود .

فرماندار يزد اضافه كرد: دستگاه هاي اجرايي بايد پيشنهادات خود را براي بهبود وضعيت فرهنگي و اجتماعي اين محله ها نيز در جلسات آتي مطرح نمايند تا در كنار اجراي مباحث عمراني، مسائل اجتماعي نيز ارتقاء يابد .

تقويت گشت مشترك ويژه و نظارت بر عملكرد دستگاه هاي اجرايي توسط فرمانداري در موضوع ساماندهي اتباع و مهاجرين خارجي از ديگر موضوعاتي بود كه فرماندار يزد در اين جلسه به آنها اشاره نمود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار