از مجلس شورای اسلامی چنین صدایی آمد. این جمله در فضای مجازی حکم بمب را دارد؛ بیشتر حساب‌ها و کانال‌ها در تلگرام، توییتر و اینستاگرام که باز شود، این جمله به گوش می‌رسد: «به ما این دختر خوشگل‌ها رو نشون بده». درباره اینکه چه کسی این جمله را گفته، اسامی مختلفی مطرح شده است. حالا حجت‌الاسلام «علیرضا سلیمی»، نماینده محلات در مجلس که عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان هم هست، از دو احتمال در رابطه با «به ما این دختر خوشگل‌ها رو نشون بده» صحبت می‌کند. او به «شرق» می‌گوید: «دو احتمال مطرح است؛ اول اینکه ممکن است صداگذاری شده باشد که هیئت نظارت به صورت ویژه قرار است پیگیری کند».

 او در پاسخ به اینکه این صدا در پخش زنده رادیو شنیده شده، چطور ممکن است صداگذاری شده باشد، گفت: «از بحث‌هایی که با آقای «کیایی»، مدیر روابط عمومی مجلس و بعضی نمایندگان و برخی اعضای هیئت‌رئیسه داشتیم، این بود که ممکن است صداگذاری شده باشد که در حال پیگیری هستند». او افزود: «اگر صدا‌گذاری شده باشد، باید دید چه کسانی این کار را کرده‌اند». او درباره احتمال دوم هم گفت: «ممکن است که واقعیت داشته باشد که در آن صورت در هیئت نظارت بررسی می‌کنیم که چه کسی بوده». او درباره اسامی مطرح‌شده هم گفت: «اسامی‌ای که مطرح شده، واقعیت ندارد و ممکن است دوستی و دشمنی با برخی نمایندگان وجود داشته باشد». او افزود: «به صورت ویژه از طریق هیئت نظارت پیگیری می‌کنیم؛ گفتیم که کل فیلم را بازبینی کنیم». او در پاسخ به اینکه فیلم کدام بخش از مجلس قرار است بازبینی شود، گفت: «کل فیلم؛ قسمت هیئت رئیسه و کل اطراف آقای محبی‌نیا و همین‌طور از نظر فنی بررسی شود که آیا امکان دارد دو تا میکروفون هم‌زمان باز باشد؟».

او درباره جلسه هیئت نظارت هم گفت که قرار است هفته آینده جلسه تشکیل و بررسی شود. او گفت که «اگر این صدا اصالت داشته باشد، در هیئت نظارت با فرد گوینده برخورد خواهد شد». در همین حال تعدادی از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی، خواستار رسیدگی به پخش «به ما این دختر خوشگل‌ها رو نشون بده» از تریبون روز سه‌شنبه مجلس و برخورد با فرد خاطی شدند. «علیرضا رحیمی»، نماینده تهران به «ایسنا» گفته که «تعدادی از نمایندگان با سلایق مختلف سیاسی نامه‌ای به هیئت‌رئیسه و رئیس مجلس تنظیم کردند و خواستار بررسی حاشیه‌های پیش‌آمده هنگام نطق یکی از نمایندگان در جلسه سه‌شنبه شدند».

به گفته او «این اتفاق باعث رنجش و کدورت هم‌وطنان به‌خصوص بانوان شد. ما در این نامه از هیئت‌رئیسه درخواست رسیدگی و برخورد لازم با فرد مربوطه را داشتیم البته هنوز محرز نیست که این صدا متعلق به نماینده یا اشخاص دیگری است که به ندرت در بین جایگاه نمایندگان تردد می‌کنند». این عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون امید تاکید کرد: «مهم آن است که اتفاقی خلاف شئونات اخلاقی و عرفی در مجلس رخ داده، هیئت‌رئیسه نسبت به این مهم مسئول است و باید برخورد کند». او درباره نحوه برخورد هیئت‌رئیسه، گفت: «هیئت‌رئیسه می‌تواند دو نوع برخورد داشته باشد؛ یکی اینکه موضوع را برای رسیدگی به هیئت‌رئیسه ارجاع دهد و دیگر اینکه مستقیم فرد یا گروهی را مامور رسیدگی کند».

نامه  به  لاریجانی

رحیمی همچنین به بازبینی فیلم جلسه اشاره کرد و گفت: «به لحاظ اهمیت موضوع شخصا فیلم جلسه دیروز را بازبینی کردم، صدا ساختگی نیست؛‌ صدایی است که داخل صحن بوده اما به‌هیچ‌وجه هویت صدا و شخص قابل تشخیص نیست چون صحنه تصویربرداری نشده است». به این ترتیب می‌توان گفت فرضیه صداگذاری به کل مردود است. این نماینده مجلس همچنین گفت که فراکسیون زنان به‌شدت پیگیر این نامه است. در متن نامه مذکور که به لاریجانی رئیس مجلس نوشته‌ شده، آمده: «در جلسه علنی روز سه‌شنبه ۲۸/۱/۹۷ هم‌زمان با نطق آقای محبی‌نیا، صدای دیگری از زبان فردی در تریبون مجلس در رسانه‌ها پخش شده که حاوی کلمات زشت و خلاف شئونات و آموزه‌های اسلامی است، این موضوع باعث جریحه‌دارشدن قلوب ملت شریف و نمایندگان مجلس شورای اسلامی شده است. لذا مقتضی است دستور فرمایید فورا موضوع جهت رسیدگی و اعمال مجازات قانونی مرتکب در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان یا دیگر مراجع قانونی اقدام شود». البته این نخستین بار نیست که در مجلس حوادثی دور از شان آنجا اتفاق می‌افتد؛ سلفی با موگرینی در جریان مراسم تحلیف روحانی، صحنه‌های گلابی‌خوردن قاضی‌پور و از همه پر سر و صداتر، ضرب‌وشتم خبرنگار روزنامه ایران توسط نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه تنها نمونه‌هایی از این رفتارهاست. البته حمله «هاجر چنارانی» با پایه میکروفون به یکی از مسئولان استانداری خراسان رضوی در یک مراسم را هم نباید از یاد برد؛ حالا باید دید این بار با فردی که گفته «به ما این دختر خوشگل‌ها رو نشون بده» چه برخوردی خواهد شد.

«دختر خوشگله» همچنان موضوع داغ مجلس! صوت و عکس

 

 

//شرق